Tips på val av flugrulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på val av flugrulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på val av flugrulle?

Vill gärna ha lite tips på vad man ska köpa för rulle. Ska köpa mig en ny flugrulle för att ha på kusten till havsöringfisket. Har kollat lite på Sameos Raptor och Scierra traxion. Är det någon som har erfarenhet av dessa rullar eller någon annan rulle som ligger i den prisklassen?

​​​​​/Strupsi

Jag har 2st Scierra Traxion 3 (ej LW) då jag ville ha något som känns mer gediget samtidigt med en spole med gott om plats för lina. Andra fördelar är att den har vattentätt slirbromssystem. Köpte 2st pga att jag inte hittat lösa spolar och vill ha olika linor laddade.

Kommentera

Mer pengar förvisso men en Danielsson är ändå svårslaget. Har haft en på kusten mellan 10-15 år och den går fortfarande som en klocka.

Kör du #6 kika på F3W 4seven, #7 så brukar L5W 4seven kännas mer rätt.

Kommentera

Danielssons rullar är fina men skulle helst vilja ha en som inte är lackerad i svart. Tycker det är fint men minsta lilla repa brukar synas tycker jag.

Kommentera

Ja, visst syns märken/repor mer på svarta rullar. Men du är med på att L5W-serien är grå eller? Perfekt på ett #7 spö i min mening. Vill du ha ännu mer backingkapacitet och en sjuans lina är 6nine i samma storlek men med djupare spole.

Tycker du att den är för rejäl och vill ha en rulle som sitter bättre på ett spö i #5-6 har du ju gamla versionen av LW 4seven som även den är grå och betydligt nättare. Beroende på vilken lina i #6 du använder kan du dock behöva köra tunn superbacking eller korta runninglinen några meter för att få plats.

Kommentera

L5w-serien såg fin ut! Kanske man får unna sig en sådan!

Kommentera

Det tycker jag

Du får något så unikt som en lokalt tillverkad rulle i världsklass för en rimlig peng. Skulle det (mot förmodan) behövas någon hjälp med rullen nån gång är de kända för sin föredömliga service också. Behöver du nån extra spole brukar även de vara ganska schysst prissatta också.

Kommentera

Här kommer en uppdatering om hur det gick med mitt val av rulle! Beställde först hem en Sameos Raptor men tyckte att kvalitén var bristfällig så jag skickade tillbaka den. Blev att jag köpte en Danielsson LW 4seven. Är verkligen nöjd över mitt val! Det andas kvalitet om rullen och så är den ju gjord i Sverige!

Kommentera

Ursprungligen postat av strupsi Visa inlägg
                  Här kommer en uppdatering om hur det gick med mitt val av rulle! Beställde först hem en Sameos Raptor men tyckte att kvalitén var bristfällig så jag skickade tillbaka den. Blev att jag köpte en Danielsson LW 4seven. Är verkligen nöjd över mitt val! Det andas kvalitet om rullen och så är den ju gjord i Sverige!
                  Bra gjort ! Köper man en danielsson så har man en rulle man är nöjd med i många år framöver

Kommentera

Grattis till rullen! Bättre görs inte!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    504 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    168 visningar