Danielsson rullar,problem???? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Danielsson rullar,problem????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Danielssonrullar...

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg

Om du menar lagren til plastrullen så är dom kanske billiga men definitivt inte lagren till Traditional (om du inte menar plastringarne utanpå lagren, dom kostar inte så mycket). Att byta 6 kullager kostade minst 600 spänn om jag inte missminner mig
    Jasså?
    Beställde i höstas nya kullager till min dryfly.
    Priset i höstas var detta:
    Kullagersats 6 st. 200:-
    Sats 6 lager+6 löphjul 350:-
    Inte 600:- alltså...
    Jag beställde fö. paketet med en extraspole+ satsen med löphjul och lager för totalt 900:-
    Prisvärt!

Rätt ska vara rätt...

Köpte min första traditionalrulle 1993 och har haft 4 olika, min dryfly unnade jag nya lager i höstas efter 8 års hårt användande.
    Kanonrullar, men visst är dom liite känsliga, men det är bara att köra ner rullen i vatten då och då!

Kommentera

Hej

Har bara bra erfarenhet av Danielsson, de ger en utmärkt personlig service samt deras rullar är helt enkelt otroligt funktionsdugliga, med ett utseende som enligt mitt tycke är svårt att få nog av!

Vill du har en rulle med broms så välj någon av modellerna FW, LW eller HD! Kör du lättare fiske kan jag rekomendera den obromsade orginalmodellen (har faktiskt en sådan för laxfisket, men inte fått prova den ännu).

Lycka till med ditt inköp!

F

Kommentera

Ursprungligen postat av Fibonacci Visa inlägg
        Har bara bra erfarenhet av Danielsson, de ger en utmärkt personlig service samt deras rullar är helt enkelt otroligt funktionsdugliga, med ett utseende som enligt mitt tycke är svårt att få nog av!

Vill du har en rulle med broms så välj någon av modellerna FW, LW eller HD! Kör du lättare fiske kan jag rekomendera den obromsade orginalmodellen (har faktiskt en sådan för laxfisket, men inte fått prova den ännu).

Lycka till med ditt inköp!

F
        I början på 90-talet så hade i princip varenda av nordens laxfiskestjärnor en Loop Orginal då den då var helt outstanding ansågs det.
        Klarar man sig utan broms vid laxfiske så klarar man sig vid annat fiske...
        Övervarvningskydd+handen är vad som krävs vid allt fiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
        2 svar
        563 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
        4 svar
        179 visningar