Flugrulle 60års present - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugrulle 60års present

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugrulle 60års present

Tja,

Jag håller på hjälpa min farbror att köpa en flugrulle till farsan som fyll' 60 om ett par veckor. Jag har fått för mig att Danielsson gör det finaste rullarna. Farsan är något av en materialare och jag tror en finrulle sku' passa honom, han har snackat tidigare om att han skulle vilja ha en rulle med lite mer funktioner än de han haft tidigare. Tror han har aft nån abu rulle med broms men den har vari rätt risig, jag vet iofs inte ritkigt vad det är för features han är ute efter men...

Han fiskar nästan uteslutande harr och mindre öringar i fjällen, samt vid några enstaka tillfällen havsöring i Umeälven. Det är till harr/örings fisket som rullen skall användas.

Jag har försökt surfa och kolla här på fiskesnack va folk tycker, och det verkar väl råda lite delade meningar om det är "värt" med en danielsson. Jag hade tänker mig att en Danielsson LW4Seven skulle vara en rulle som passade bra. Har för mig att han kör aftm 5-7 typ. Är 4Seven ett bra val för denna typ av fiske?

Är det någon som vet var man kan köpa dem? Försökte kolla på Lundgrens webshopp men jag hittade dem inte där.

Peace!
    När drar vi?

Danielsson tillhör la de bästa i sverige vad jag hört .

Men inget slår väl House of Hardy men priset e ju sjukt
    På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie
      Danielsson tillhör la de bästa i sverige vad jag hört .

Men inget slår väl House of Hardy men priset e ju sjukt
      hardys nyaste rullar är inte mycket att hämga i julgranen, det är dem gamla gamla som är nått att ha...

Danielsson är det bästa du kan köpa till bra priser. Dessutom är dem Svensktillverkade.

Andra fina rullar är Lamson, Waterworks osv... men jag tycker inte att det är värt att köpa dem när man kan köpa en Danielsson som är bättre och billigare.
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Tackar för tipsen!

(som alla vet är detta en helt jävla overdelig resurs, ni är guld värda alla som hänger här!)

/Rob
        När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert
          Tja,

Jag håller på hjälpa min farbror att köpa en flugrulle till farsan som fyll' 60 om ett par veckor. Jag har fått för mig att Danielsson gör det finaste rullarna. Farsan är något av en materialare och jag tror en finrulle sku' passa honom, han har snackat tidigare om att han skulle vilja ha en rulle med lite mer funktioner än de han haft tidigare. Tror han har aft nån abu rulle med broms men den har vari rätt risig, jag vet iofs inte ritkigt vad det är för features han är ute efter men...

Han fiskar nästan uteslutande harr och mindre öringar i fjällen, samt vid några enstaka tillfällen havsöring i Umeälven. Det är till harr/örings fisket som rullen skall användas.

Jag har försökt surfa och kolla här på fiskesnack va folk tycker, och det verkar väl råda lite delade meningar om det är "värt" med en danielsson. Jag hade tänker mig att en Danielsson LW4Seven skulle vara en rulle som passade bra. Har för mig att han kör aftm 5-7 typ. Är 4Seven ett bra val för denna typ av fiske?

Är det någon som vet var man kan köpa dem? Försökte kolla på Lundgrens webshopp men jag hittade dem inte där.

Peace!

Du köper dem direkt via Daneilssons
          sigpic

Kommentera

Upptäckte förresten att man kunde beställa direkt från danielssons site, 2690 svenska lök skulle de ha för en lw4seven.

Jag känner mig mer å mer säker på att danielsson är rätt val. Bara rullstorleken kvar att avgöra då.

Peace!
            När drar vi?

Kommentera

Det är en grym rulle, och ska det vara present kan jag verkligen rekommendera att slänga på en namngravyr. 200 kr till, det är det ju lugnt värt, rullen blir sååå mycket häftigare... ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert
                Upptäckte förresten att man kunde beställa direkt från danielssons site, 2690 svenska lök skulle de ha för en lw4seven.

Jag känner mig mer å mer säker på att danielsson är rätt val. Bara rullstorleken kvar att avgöra då.

Peace!
                lw4seven är en lämplig storlek för den typ av fiske som din far sysslar med.

Tumlaren
                trolling är livet

Kommentera

Tänkte bara säga tack för alla svar!

Peace!
                  När drar vi?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                  2 svar
                  563 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                  4 svar
                  179 visningar