Flytring....fråga... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytring....fråga...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flytring....fråga...

Hej!

Jag är ute efter en flytring, har kikat på FishCat 4, den ser mycket trevlig ut.

Det jag undrar dock är, finns det någonf flytring du kan "packa" ihop vid transport?
    Om du pyser ut luften, sen stuvar in flyringen i en "sjömanssaäck" typ, och sen tar den på ryggen.
    Eftersom jag inte har bil vill jag inte släpa omkring med en flytring på bussar och tåg, om det tar stor plats och är otymplig.

Mvh
    G@

Skall du satsa på en flytring som är lätt att packa ihop skall du inte titta på FishCat 4, du har nämligen tre stora flytelement som skall plockas bort varje gång du packar ihop den. Annars är den den bästa flytringen för att du sitter högt i den.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

jag har en guidline som jag är mycket nöjd med och jag tror att du kan få den liten om du pyser ut all luft. jag gör aldrig det för jag tycker den är jobbig att blåsa upp . men det går i alla fall kan dock inte säga hur liten den blir

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren
        Skall du satsa på en flytring som är lätt att packa ihop skall du inte titta på FishCat 4, du har nämligen tre stora flytelement som skall plockas bort varje gång du packar ihop den. Annars är den den bästa flytringen för att du sitter högt i den.
        Tumlaren
        Plockas bort?.... det är väl bara att ta ut all luft.... problemet med fishcaten är nog foam-plattorna som är ganska otympliga

Kommentera

Okej..inga mer svar?
          Kan tänka mig att ta mig en bit till en affär som har en flytring som är liten och kompakt, när den inte är uppblåst...

Kommentera

Ursprungligen postat av natito
            Plockas bort?.... det är väl bara att ta ut all luft.... problemet med fishcaten är nog foam-plattorna som är ganska otympliga
            Det är de jag menar, fungerar både som flythjälp och sittdynor så att man inte sitter i vattnet, sen har du också ryggfoamplattan att plocka bort. Jag har en känsla att de inte håller så länge om man håller på att plocka bort plattorna efter varje fisketur.
            Tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

plattorna håller.. är hållbar foam. har haft mina plattor i ca 5-6år och just nu har jag grejjer staplat på dem i källaren för att det är översvämning
              kan säga att jag är 100% säker på att plattorna håller för hård användning i åtminstonde 100år :> ressten lär pajja innan..
              enda nackdelen är volymen..
              du kan ju ringa runt till leverantörerna och be om måtten på kartongerna de ligger i.. I regel är det bra packat och borde ge en hyffsad bild av volymen på dem.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
              2 svar
              534 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
              4 svar
              173 visningar