Nytt flugfiskeset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt flugfiskeset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt flugfiskeset

Hej, skrev ett inlägg tidigare men råkade radera detta. Jag är på jakt efter ett nytt flugset efter att mitt vision keeper 4-5:a gett upp.
    Jag fiskar efter öring, röding och harr i mindre åar, älvar och mindre sjöar i fjällen, det jag har kollat på är detta set: https://fishline.se/p/flugfiske/flug...u-flugset.html är detta är ett just set? Det jag undrar över är hur linan är? Om den är någorlunda lättkastad och passar mina behov, eller om man ska ringa till dem och höra om man skulle kunna byta till en guideline 4cast lina istället. Som verkar vara en väldigt bra och populär lina.
    Har ju fiskat några år, men är väl inget teknikfenomen så det hade kanske varit schysst med en hyffsat lättkastad lina när det vakar allra längst ut
    Annars tar jag gärna emot tips på andra bra flugset för mellan 2000 - 2500 kr!
    // Victor

Hej!

Inget fel på Guideline Control linan i Vipu kitet. Kör på den och byt senare vid ev. behov?
    Vipu, är det bästa spöt i budget sektionen som Vision någonsin har gjort. Gillar man halv snabba och halv aktion spön? Då blir man med stor säkerhet nöjd. Det kan många ägare skriva under på. Har självt ett sådant 7.6 fot klass 3 sedan några år tillbaka och är hel nöjd med det.

Koma rullen i kitet är helt ok. den med.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2018-06-24, 18:29.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
    2 svar
    552 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
    4 svar
    176 visningar