Snälla ge mig råd om en rulle!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snälla ge mig råd om en rulle!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av këff
    loop= Danielsson

det är samma rullar fast det är en mellanhand mindre. därav ett lägre pris..
    Loop != Danielsson. Danielsson har slutat tillverka Looprullarna, Loops rullar tillverkas i ett östasiatiskt land sen ett halvt till ett år. Danielsson säljer sina rullar under eget namn nu.

Jag skulle nog kolla på Visions GT-rulle, har tafsat lite på dem och de känns otroligt fina. Annars skulle en Fenwick Iron eller Nighthawk vara ett alternativ som kostar lite mindre = mer pengar att köpa flugor och linor för.
    Senast ändrad av ps; 2006-06-25, 21:25.

Kommentera

köp en okuma för 250 spänn, räcker gott, så kan du köpa ett nått annat för dom andra pengarna"!
      Senast ändrad av Nikita; 2006-06-26, 20:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av J.Ausmark
        Det var dagens sanning. Känns om jag bestämt mig för en danielsson. Nu är det så att jag undrar över en sak till. Om jag väljer en rulle som är en klass för kraftig mot det jag skall ha. Är det lika illa som att välja en som är en klass för liten. Jag är ute efter en rulle till mitt wf 9 fot klass 6 enhands. Om någon vet och orkar så vore ett tips på en av Danielssons rullar väldigt uppskattat. Lite osäkerpå modellval. Jag fiskar bara i åar och mindre sjöar. Mest efter havsöring och lax som går upp i ån där jag bor. Stort tack till er som tagit er tid att svara.
        Jag skulle satsa på en Danielsson LW 4seven då jag tror att 2five blir något för liten om du inte använder väldigt tunn backing och jag tror att du skulle uppleva 6nine som för stor. (Jag har själv en 6nine och den rymmer drygt 250 meter gelspun backing + WF9 lina.)

Kommentera

Ursprungligen postat av J.Ausmark
          Jag har flugfiskat ett tag men är lååångt från rutinerad i flugfiskets djungel.
          Hade en Vision rulle som gick sönder idag. Måste köpa en ny men vill inte ha en likadan. Betalar gärna, men inte mer än 1500-2000kr. Vad skall jag kolla på. Funderar på en Danielsson och även på vision. Vet bara inte vilka som står för den kvalite dom utlovar. Alla säger har ju samma argument... tex..Bästa rullarna och mest prisvärda. Kikade på broman, loop och diverse andra. Är broman rullarna en ok rulle för mig som fiskar mindra öring och lax som är över och lite under 50 cm? Jag skiter i märket men vill ju ha en som inte är gjord av skräp.. Har ett klass 6 spö. Mvh Jocke
          jag har en broman exklusive och är supernöjd med den.mycket prisvärd.
          mvh leffe

Kommentera

Vilket BS om Danielsson och Loop. Själv har jag fångat blanklax på nära 20 pannor på en rulle som kostade strax över 500:-. Men det är klart, har man mer pengar än man behöver och inget att spendera dom på så....

Kommentera

Doh, köp något billigt skit.
              Den är ju ändå bara till för att förvara lina.

Kommentera

har en danielsson 4 seven..en drömmrulle men med 70 meter backing och en 32 meters fluglina blir det för fullt på spolen

Kommentera

en wf6 alltså

Kommentera

Kan rekomendera FW 4seven jag med, dock en loop som jag har men som sagt identiska. En kanonrulle är det och bromsen är jättemjuk och fin. förmodligen håller den hela livet med så då tycker jag 2180 spänn är rätt så okej.

Föresten köpte en Polarvargen rulle till tjejen för typ 600 eller 800 som verkade jävla fin med, bra broms dock irreterande knarr som jag måste fixa bort.
                    Senast ändrad av DrMussla; 2007-08-18, 10:12.
                    http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av DrMussla Visa inlägg
                      Föresten köpte en Polarvargen rulle till tjejen för typ 600 eller 800 som verkade jävla fin med, bra broms dock irreterande knarr som jag måste fixa bort.
                      Det är ju knarren som är grejjen - såå härligt när fisken rusar!

Allvarligt; har bara hört gott om Danielsson och de jag testat har känts bra. Sen är det ju svensk kvalité!
                      Senast ändrad av xaphod; 2007-08-20, 19:49.
                      Smaken är som baken...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      536 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      173 visningar