Kan detta vara nåt att ha? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan detta vara nåt att ha?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kan detta vara nåt att ha?

Förmodligen inte, men jag vill i alla fall ställa frågan. Är ju ute efter ett lätt och kort spö att använda för att smyga längs mindre bäckar oc håar. Är lite drygt att släpa med sig ett spö över 7,5" i snårskog. Trillade över detta på den berömda sajten wish. Men tror ni att det är nåt att ha eller är det samma skit som fiskeflugor säljer?
    https://www.wish.com/search/1wt%20fl...83a96ebb5b7bb6 Eller kan det vara värt att testa det för det priset kanske?

För de pengarna kan det vara värt att chans köpa den pinnen. Bäck och små å fisket kräver ju bara korta kast längder, så någon kast kanon till spö behövs ju inte.

På med en WF #2 Dan Tackel lina för 115:- Och en sådan här rulle # 2- 4 och du har ett kit som inte får bank kontot att gråta. Och inte du heller om spöt visar sig vara riktigt apa?

https://www.happyangler.se/sv/flugfi...lle/p/1061643/ Vision Keeper, är inte så tokig trots det låga priset.

Annars, har du ju detta spö också som säkert är ok.

Senast ändrad av Jock Scott; 2017-09-19, 16:06.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Rulle och lina har jag redan, men tack ändå för tipsen
      Har kikat på Hilevel spöna ett tag. Har varit mer sugen på det andra #1 spöet de har. Det är ju något dyrare. Vet att de reade ut det förra våren tror jag det var. Önskar jag hade haft pengarna då att köpa det.
      Det jag vill ha i spöet är ju ett mjukt spö så att det känns som att man har en 10 kg gädda på fast det bara är 1hg bäcköring

Återkommer väl med recension när/om jag köper det

Kommentera

Ok.

Ja, det Hi Level spöt minns jag att jag kände ett litet sug efter när jag såg det. Men jag har ju ett 7.6 #3 Vipu som är alldeles utmärkt till Bäcköring fisket här. Det är ju inte speciellt snårigt där jag fiskar i den lilla ån här i närheten heller.

Jo, nog lär en 1 hg Bäcköring kännas betydligt större när du drillar den. Jag har ju tagit en 1.7 kg båge på mitt klass 3 spö. Och den kändes ett par kilo tyngre när jag fightade den.

Ska bli intressant med din recension om du köper den pinnen?
        Senast ändrad av Jock Scott; 2017-09-19, 16:24.

Kommentera

Ha ha ha, jo det är sant. Använde fel symbol där är jag rädd

Kommentera

Så, då har jag äntligen fått tummen ur och köpt nedanstående pinne. TYvärr var den slut på wish men hittade den på ebay för samma summa. Blev väl en hundring till i frakt eftersom Postnord ändrat reglerna.http://https://1drv.ms/u/s!AtDpCd34KqG_sWQ5f4ObvWiSLV4p

Spöet kom i en spötub och spöet låg i en liten tygpåse.
            https://1drv.ms/u/s!AtDpCd34KqG_sWuITO0n-depIJPf

Butten, eller där man fäster känns lite plastig och billig. I övrigt är spöet mycket trevligt!
            Det är bra blanserat och känns verkligen lätt. Har provat det med en fluglina klass 3 som jag kapat över hälften på då jag metade fast i en fors så det skrek om det. Linan funkar bra till spöet.
            Spöet är mycket trevligt att kasta med och det är inga som helst problem att få ut lina. För ca 400:- inkl frak från Postnord sp måste jag säga att jag är positivt överraskad! Det spöet kommer jag att ha mycket trevliga stunder med på somarkvällarna vid bäcköringfiske. För er som vill ha ett lätt kort spö för att enklare ta er genom terrängen så kan jag starkt rekommrndera detta spö.

Kommentera

Gratis till fyndet Sverker! Får man säga. Alltid kul när man hittar ett guld korn bland gruset i budget sektionen.

Och skulle du börja att reta dig allt för mycket på butten senare? Så finns det sådana hos High Level att köpa. Bara värma litet lätt, ta bort och limma på den nya. Möjligen, kan du få fylla ut klingan litet med några varv silver tejp t.ex så att butten passar.

Senast ändrad av Jock Scott; 2018-04-08, 15:57.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
              2 svar
              529 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
              4 svar
              172 visningar