Tappar man i kastlängd? Tur man inte är offentlig här när man ställer dum fråga efter dum fråga. Men jag uppskattar hjälpen. På kvittot står det att det skall vara #6/7. Kan man efter 4 år kräva ett annat spö
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny rulle
Collapse
X
-
Och inte bara det Classe69 påpekade. En lina som landar som en blytacka är inget vidare när du fiskar på skygg fisk. Jo, en över tung lina, kommer att "dö " i luften när du börjar komma över 15 m i lin längder eftersom spöt inte längre orkar bära linan. Spelar ingen större roll om du dubbel drar heller.
Har självt blivit blåst på en lina som på pappret skulle vara en #6 men i realiteten var en #8 + visade sig det vid vägning på våg. Den var det inget kul att kasta med!
Anpassningen mellan spö och lina är mycket viktig för hela handhavandet och upplevelsen.
Spelar ingen roll om du har värsta skryt spöt om linan inte funkar med pinnen?
Det finns inga dumma frågor. Bara dumma svar.Senast ändrad av Jock Scott; 2016-04-16, 09:18.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tjobben Visa inläggTappar man i kastlängd? Tur man inte är offentlig här när man ställer dum fråga efter dum fråga. Men jag uppskattar hjälpen. På kvittot står det att det skall vara #6/7. Kan man efter 4 år kräva ett annat spö
Inga frågor är dumma :-) bara fråga på så svaras det efter hand, finns massor med duktiga flugfiskare här inne :-)
Jag har flugfiskat över 10 år men känner att man själv har mycket att lära :-) man får snappa upp lite här och där och sen hitta sin egen väg till bra fiske :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Har varit och testat spöt som min kamrat har (som jag också skulle haft) med samma rulle och lina som jag har. Var skillnad! Så jag ska försöka hitta en rulle och lina för detta spöt, #4/5. Jag fiskar aldrig havs eller stora forsar. Mest små sjöar och eventuellt mindre älv. Så det blir nog bra i slutändan hoppas jag..
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
504 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B