Hittade denna till dig, står lite varje fall :-) https://flugfiskarenismaland.com/flu...veta-och-tips/
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny rulle
Collapse
X
-
Även jag har Loop Xact-rullen. Skulle dock säga att man kan få bättre rullar för pengarna. Jag har skaffat Sameo Seahawk till min #4-utrustning och den känns spontant prisvärd. Har bara hunnit testa den en gång dock. Enkelt att byta vevtag på den och det finns billiga extraspolar om du senare vill köpa fler fluglinor. En annan prisvärd flugrulle som har fått fina omdömen är Vision Valu.
Kommentera
-
Hej igen
Återigen, tack. Tack för länken, gjorde mig än mer nogrann. Verkar vara svårt (omöjligt?) att köpa en rulle och lina online som passar till mitt spö, som enligt länken måste passa bra ihop.
Så åker till någon lokal fiskeaffär och pratar lite. Det tråkiga är väl att man allt som oftast får samma rulle på nätet några hundringar billigare än vad de kostar i butik.
Kommentera
-
Tips på rulle och flyt lina:
http://www.fishline.se/vision-valu-c...oducts_id/2608 #7/8
Lina #7: http://www.fishline.se/guideline-4ca...oducts_id/1332
Glöm inte att köpa backing 20 pund 50 yards också.
Senast ändrad av Jock Scott; 2016-04-15, 08:18.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tjobben Visa inläggSå åker till någon lokal fiskeaffär och pratar lite. Det tråkiga är väl att man allt som oftast får samma rulle på nätet några hundringar billigare än vad de kostar i butik.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mabo Visa inläggJa men du kan inte "åka och prata lite" med en onlinebutik, det kan vara värt någon hundralapp om det är en bra butik.
Kommentera
-
Uppdaterar: Som jag skrev tidigare i tråden så köpte jag detta set för några år sedan på en kurs. Fick igenom grejerna för någon dag sen och på fodralet till spöt står det att det skall vara #6/7. Idag kollade jag av en slump på själva spöt, där står det #4/5.
Antagligen är rullen och linan anpassade efter #6/7 när det i själva verket är #4/5. Har detta stor betydelse? Blev lite smått fundersam
Var där tillsammans med en kompis. Frågade honom och han har fått det riktiga spöt #6/7........Senast ändrad av tjobben; 2016-04-15, 18:00.
Kommentera
-
4/5 är roligare att fiska med tycker jag, men byt lina och rulle :-) känns väldigt mycket för tungt för det spöet om det bara är 4/5 :-) köp en rulle som går över 4/6 och #5 lina på den och som Jock Scott sa, glöm inte Backing :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Känslan är vad du tappar :-) sen på sikt kan ju spötoppen gå av så du har nog haft lite tur med ditt spö :-) det är som att kasta ett bottensänke på 100gr med ett spö som rekommenderar max 60gr kastvikt.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
504 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B