Någon här som har fiskat båge med Dräpar masken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon här som har fiskat båge med Dräpar masken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon här som har fiskat båge med Dräpar masken?

Den HÖ flugan ser giftig ut. Så som sagt, är det någon som har testat att fiska båge med den?

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Den funkar utmärkt till bågen med.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
      Den funkar utmärkt till bågen med.
      Tack! Då ska jag testa den i veckan.

Kommentera

har bundit liknande på marabou men med helkropps hackel utan att klippa ner det. Sen några står flash i den och en guldskalle på det......har aldrig bommat med den flugan om det finns fisk som är lite på hugget.

Makalös fluga, måste vara marabous rörelse som retar fisken till hugg
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
          har bundit liknande på marabou men med helkropps hackel utan att klippa ner det. Sen några står flash i den och en guldskalle på det......har aldrig bommat med den flugan om det finns fisk som är lite på hugget.

Makalös fluga, måste vara marabous rörelse som retar fisken till hugg
          Juste! Tackar för tipset. Hinner binda upp ett par sådana och testa dem i morgon.

Skitfiske på dig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Den HÖ flugan ser giftig ut. Så som sagt, är det någon som har testat att fiska båge med den?

http://flyfiction-andreas.blogspot.s...parmaskar.html
            Finns det något en båge inte nappar på?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Juste! Tackar för tipset. Hinner binda upp ett par sådana och testa dem i morgon.

Skitfiske på dig!

Nä, det gick åt pipsvängen! Fick inte en fena i går. Men så blåste det en kall nord västan också. Ska ta nya tag nästa helg.

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
                Finns det något en båge inte nappar på?
                Beror på det? Ny insatt fisk är ju tämligen lättlurad. Men bågar som har gått ett tag i fiske vattnet, och vant sig vid en naturlig diet kan vara lika knepiga som vilken vild Öring som helst.

Kommentera

Dog Nobbler är enligt min åsikt en av de allra bästa flugorna till båge. Den aktuella flugan är ju en variant på den och bör därför fungera ypperligt. Ännu bättre funkar de här flugorna om du dränker dem i Thai Fisksås (Berkley's sörjor är onödigt dyra ).

Den bästa färgkombinationen som undertecknad funnit att vara är: svart stjärt, mossgrön kropp och rostbrunt kroppshackel.

Till öring skulle jag dock välja andra färger.

~Paul~

Kommentera

Jag får väl lägga några Dog Nobbler till dej i stugan till nästa helg, men jag blir sur om du tömmer vattnet på fisk!!!!
                    trolling är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                    8 svar
                    541 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    575 visningar
                    0 gillar