Sling pack som alternativ till väst/chest pack/bälte. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sling pack som alternativ till väst/chest pack/bälte.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sling pack som alternativ till väst/chest pack/bälte.

Ni med egna erfarenheter. Funkar dom bra för ändamålet?
    Hur fungerar det att vada med dessa?

Tips på bra modeller. Har kikat på denna Patagonia som verkar riktigt bra:

Men hur det funkar i praktiken kan ju vara annorlunda.

Lite OT möjligen, men jag har använt två olika chestpack i många år. En stor och en liten. Den stora fyller en funktion då jag vill kunna vara länge från bilen/lägret men ändå få med matsäck, kläder etc. Den går att ha på sig under vadning men det är svårt att motstå frestelsen att lasta i lite för mycket. Den lilla känns onödig, tror en slingpack skulle göra ett bättre jobb där.

Kommentera

Köpte en orvis slingpack för ett par år sedan: http://www.orvis.co.uk/orvis_assets/...3H6PNWcamo.jpg

Näe... Inget för mig. Bara omständig att dra fram och tillbaka så fort man skulle ha något i den, och om man skulle bära den bekvämt hamnade den så lågt att man ofta doppade den i vattnet när man vadade. Inte heller hade man något bra ställe att ha håven på, fäste man den på slingpacken så flög ju den runt och var i vägen, stoppade man den i vadarbältet var den också i vägen..

Väst eller chestpack är det som gäller för mig, eller ibland varken eller... Lite tafsmaterial och en flugask i magfickan på vadarna och peangen klämd i skortan.

Kommentera

Midjeväska är ju också ett juste alternativ. Har självt en Vision love handles sedan några år tillbaka. Den sväljer förvånansvärt mycket. Nack remmen förhindrar att den hasar ned och D ringen i remmen är perfekt för en håv magnet + håv.

Det enda denna väska saknar är en flug torkare lapp. Men en sådan kan man ju självt limma dit.

Jag använde en rektangulär bit foam till detta.

Ett annat alternativ är ju som sagt detta:

Senast ändrad av Jock Scott; 2016-03-14, 11:05.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag köpte mig en magväska, vision aqua handels. Tyckte den va riktigt go. Smidig, sväljer det man behöver plus att det va bara att sticka ner håven bakom som i ett bälte. Störde inte det minsta vid vadning heller.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
          3 svar
          611 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          136 visningar
          0 gillar