Kispiox kittet från guideline är rätt rejält med bang 4 the buck. Skönt o kasta med ochså.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjare, behöver ledsagning i denna djungel
Collapse
X
-
GL Kispiox i all ära. Men pris skillnaden mellan ett sådant kit till lägsta pris ( som jag kan hitta dvs. ) och Snajks pris på Atom kitet är ca. 250:- Och då skulle jag personligen i alla fall satsa på Atom som är ca. 3 år nyare. Men det är ju jag det.Senast ändrad av Jock Scott; 2016-02-27, 20:17.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Vad tros om detta kit då? http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...gfiskeset.html
Och som extrafråga, är klass 6 för tungt för att kasta små torrflugor osv?
Kommentera
-
Kan kanske vara något? St:Croix gör fina spön. Men hur deras rullar och linor är vet jag inte?
Gillar du inte Atom? Då kan ju Guideline EXP 4 vara något för dig kanske?
Då får du ju med en Guideline 4 Cast lina som är riktigt trevlig och en bra rulle dessutom.
Tyvärr, har ju Vision Vipu seten krupit över 2000:- lappen. Annars hade det kunna vara ett fint alternativ också.Senast ändrad av Jock Scott; 2016-02-27, 20:22.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Juste! Och till samma pris som Snajk också.
Behöver du ett bra sortiment flugor till bågen och Abborren? Kolla in "Den fyllda asken Regnbågen"
här: http://www.flugor.se/fyllda-askar-co...llda-flugaskar
Bra start sortiment som täcker hela säsongen. De största flugorna i asken kan du även ha till borren.
Glöm inte att kaffa en sjunk poly tafs nu också! Den behöver du i början av vår fisket och i slutet av säsongen för att komma åt firren. Eller alternativt en WF 6 sjunk lina till ett #5 spö.
Men då gör du klokt i att köpa en reserv spole till Deep # 5/6 rullen och en spole, 50 yards 20 pund backing till sjunk linan. Då är det ju lättare att skifta typ av lina vid behov.
Sjunk klass 3 är en normal sjunk lina. Ju högre nummer? Ju snabbare sjunker linan och tvärt om då.
Men sjunk klass 3 är väldigt all around.Senast ändrad av Jock Scott; 2016-02-27, 20:44.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Grattis till ditt nya kit etc. Och inledningen på din karriär som flugfiskare.
Skit fiske på dig när det blir dags!
Varsågod. Kul att kunna ge dig litet tips på vägen.Senast ändrad av Jock Scott; 2016-02-27, 20:49.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Du kommer bli nöjd! Men om du fastnar för flugfiske (vilket du kommer göra) så har du köpt ett nytt spö till midsommar. Därav min rekommendation på billigaste möjliga. Skillnaden på spöna är inte märkbar när man är ny. Iaf enligt mig.
Mitt första spö var ett Vision Atom. Köpte det som kit med en deeprulle på fiskarnas redskapshandel. Använde det 4 månader innan jag köpte nytt spö men det var skönt att kasta med om än lite mjukt för min smak. Det upptäckte jag dock inte upptäckt förens senare när jag blivit lite bättre och provat några olika spön.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
508 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B