Du menar alltså att du sitter och rullar klingan för hand medan den torkar eller missförstår jag dig?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bygga eget flugspö
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TAMTAMsjälv har jag lagt ned finns det nåt tråkigare?
Good luck!
Och PS när det gäller härdning. Ta en papp låda och gör ca 2cm djupa v-formade jack i kortändarna, lägg spöt i jacken och vrid ett halvt varv var tionde minut första timmen, sedan varje halvtimme tills det är härdat. Tiderna är ungefärliga, håll koll på rinnet, blir det för mycket på undersidan så vrid.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Det är lite eget hittepå och från en bok som heter Custom rod thread art av Dale P. Clemens utgiven av Rodcrafters press, där finns många mönster. Var man får tag på den vet jag däremot inte.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Den boken finns på de amerikanska sajterna, har sett den på många ställen, naturligtvis så kan det väl gå med manuell snurr vid lackning beror nog mycket på vilket lack man väljer men resultatet blir bättre om du använder en motor, missar du en vridning vid användning av 2 komp lack har du nog garanterat en droppe hängandes på undersidan, själv har jag en motor från nån medicinsk utrustning kraftigt nedväxlad hittad på skroten, tejpar fast ändbutten till axeln på den samt tejpar också stället på klingan där den ligger i andra änden i V:et för att skydda finishen.
Samma motor är bra till pimpel färg krok också (om man ids hålla på)I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Den enklaste motorn ni behöver avvända är en grillmotor eller en motor till discokula som säljes av Clas Ohlsson för ca 90 kr. De gör ca 6 varv/min. Kan lägga upp en bild i kväll om ni vill se hur vi har gjort på våra kurser.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
508 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B