Ny flugfiskerulle - tips typ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny flugfiskerulle - tips typ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ringde och pratade med Danielsson, fick tips och hjälp direkt via telefon!

Efter en kort stund så avslutade vi med att jag köpte en
    "L5w-6nine" och lösningen med öring fiske var ganska enkelt,

två dagar innan jag åker iväg så beställer jag bara en extra spole
    "L5W 4seven W" så kan ja använda samma spole.

Så denna blev ett givet köp! =)

Tack för hjälpen gubbar!

//Simon

Kommentera

Toppen!

Då har du en rulle som med litet skötsel kommer att leva mycket länge.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Hej!

Handla inte av Wittlock! Det finns ett antal klagotrådar här på forumet om hur illa de sköter nät beställningar. De svarar sällan i telefon eller på mail heller. Och du vet inte när du får grejorna? Eller om du får allt det du har beställt om du beställer fler saker samtidigt heller?
        Det enda som jag kan hålla med om där är telefonsvaret. Men om man ringer på förmiddagen så brukar man ändå få svar. Jag har handlat av Wittlock i Många år nu och jag har verkligen inget att klaga på. Jag har bara positiva erfarenheter av dem.
        De få gånger som det har varit något strul så har det ordnats mycket bra och smidigt.
        För ett antal år sedan köpte jag ett Guidelinespö, någon instegsmodell, där toppdelen rök av mitt under fiske uppe i Norge. Ringde ner och blev erbjuden att få delen uppskickad till plats bara jag hade en adress dit de kunde skicka. Den servicen kan jag inte klaga på. Snarare exemplariskt.

Nu är ju detta min personliga erfarenhet, men jag tror ju inte riktigt att jag skulle vara speciellt utvald till att få någon särskild extra service..

Ledsen att stjäla tråden för detta men jag ogillar smutskastning som, i alla fall enligt min erfarenhet, inte stämmer.

Med vänliga hälsningar,
        Jonas
        Senast ändrad av Janoz; 2015-10-21, 19:01.

Kommentera

Är det samma wittlock vi pratar om i denna tråd eller finns det fler butiker med samma namn ??? Sämre service, leverans och varor får man leta efter. Beställer man det som syns på bilderna och beskrivningen till bilden förväntar man sig att få det med. I mitt fall var inte allt med, urusel kvalite på vissa saker och servicen sugen.

Men har handlat av dom på fiskemässan då va det andra bullar......näthandeln aldrig mer ifrån den butiken
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Det är absolut samma Wittlock, finns bara ett.

Min personliga erfarenhet stämmer inte överens med det förutom just nåbarheten på telefon.
            Men jag vet ju inte mer än vad jag själv har varit med om.

Kommentera

Lite sent svar kanske, men när jag började flugfiska för snart 10 år sen lärde "gubben" mig: Bränn stålarna på ett bra spö och en bra lina, som rulle kan du egentligen ha en gammal toarulle :-) skall ju bara samla upp linan :-) lite skoj men inget råd jag följ direkt :-) själv kör jag Loop och är hur nöjd som helst med det :-) en billigare variant av loop :-)
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Jo, Till Brun öringen, bågen, Harren och Rödingen, så behöver man ju inga super rullar. Men en Danielsson eller en Orvis Battenkill t.ex är å andra sidan rullar som man kan ta med sig in på ålderdomshemmet om man sköter om dem litet.

2 st budget rullar som är riktigt bra är Vision Valu och Vision Deep.

Några problem att få tag i extra spolar är det heller inte till dessa rullar.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Lasse82, 2023-11-13, 05:08
                3 svar
                231 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                504 visningar
                0 gillar