Spö & linklass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö & linklass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spö & linklass

Tjenare!

Är sugen på att köpa ett nytt spö och rulle, Vision Vipu klass 6 och någon Vision rulle till! Mitt nuvarande Ron Thompson spö är i klass 6/7. Rullen jag äger är en Hi level xlb klass 7/8. Mina två linor är Guideline coustal och en Rio mainstream där båda är WF7.

Så till mina frågor.. Kan jag använda mina linor till ett Vipu klass 6 och en rulle i klass 6? Eller jag måste även köpa nya linor?

Rullen står mellan en Vision Deep och en Vision koma, tips?

Tack!
    Senast ändrad av johanbergqvist; 2015-07-21, 20:38.

Hej!

Du bör nog pröva de linorna på Vipu pinnen först. Både Coastal och Mainstream linan är rätt tunga ( underklassade ). Och Vipu håller den gamla AFTM klassning ok. i alla fall. Rullen, är det nog inga problem att använda.
    Skiter det sig med dina nuvarande linor? Då har du ju alltid Dan Tackel 2:a sorteringarna att ta till. De håller ju AFTM.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack för svar. Aa får bli att testa.. Tips på vilken av Vision Deep eller Vision koma man ska välja? Backing lina är det bara att dra på vilken som eller det finns även olika storlekar där? Tack

Kommentera

Varsågod. Skulle ta en Deep i så fall? Dels för att den är ett bra och billigt bygge. Dels för att den har samma broms system som Koman men till ett bättre pris. Och nu när Valu har kommit ut på marknaden, så skulle jag definitivt välja den före Koman om jag ville ha en rulle i den pris klassen? Valu rullen, kan man ju kalla en uppgradering av Deep. Men är snarare en Koma ersättare.

Så länge du inte ska fiska Lax och HÖ i älv och å eller Gädda? Så ska du slänga på 20 pund backing. 20 pund är ca. 9.75 kilo drag styrka. 45 m / 50 yards brukar vara lagom att lägga på till Harren, bågen, Röding och stationär Öring.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2015-07-23, 09:50.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
        2 svar
        504 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
        4 svar
        169 visningar