Tips på bra start set för flugfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra start set för flugfiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra start set för flugfiske.

Tjena, Hade tänkt mig att bege mig in i den stora världen av flugfiske och vill köpa mig ett hyfsat nybörjar set. Helst inte för så himla mycket mer än 1000kr (om möjligt). Kommer mest fiska i fjällen efter öring och harr.

http://www.xxl.se/fiske/flugfiske/fl..._style#details Har tittat lite på den men vet inte riktigt om det är bra eller ej. Tacksam för alla svar

Hoj , här har du ett som jag själv tycker om , http://www.huntyardberras.com/flugfi...h-flugfiskeset , välj klass 6 helst , när det kan vara lite blåsigt ibland ..

Kommentera

Håller med Stefanwrd. Reddington, är ju Sage's dotter företag så det är justa grejor. Inte minst till det priset. Och som sagt klass 6.

När det gäller flugor Ta en av flugor.se har så kallade Fyllda askar. Favoriten, borde passa ditt fiske bra. Och sedan taperade ( avsmalnande ) 9 fots tafsar i spets grovlekarna 0.16 och 0.18.

Torrfluga impregnering i gel form. flugor.se har tafsar, tafs material och flug smörja också. Och litet annat smått och gott som vi kan snacka om sedan då du har lärt dig att kasta.

Ha en liten garn tofs på tafsen när du övar och ha alltid någon form av glasögon på när du sedan fiskar.

Senast ändrad av Jock Scott; 2015-07-04, 11:11.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
      2 svar
      504 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
      4 svar
      169 visningar