Jag är på jakt efter ett par lättviktsvadarskor. Har kikat på en del intressanta modeller men prisbilden har varit helt fel för mig. Har ett par bra kängor (Vision Extreme) men de är på tok för tunga att släpa över fjället och inte blir de lättare när de är blöta. Orvis clearwater är intressanta men, som sagt, för dyra.
Jag har nu funderat på alternativa lösningar som jag fått som tips från lite olika håll, t.ex. att använda sig av "gympaskor". Är det någon som har erfarenhet av att använda andra skor än specialdesignade vadarkängor till vadning? Tips mottages tacksamt för var jag kan hitta billiga, lätta kängor som kanske går att förstärka med epoxy/aquasole för att klara vadning.
Tacksam för svar
Jag har nu funderat på alternativa lösningar som jag fått som tips från lite olika håll, t.ex. att använda sig av "gympaskor". Är det någon som har erfarenhet av att använda andra skor än specialdesignade vadarkängor till vadning? Tips mottages tacksamt för var jag kan hitta billiga, lätta kängor som kanske går att förstärka med epoxy/aquasole för att klara vadning.
Tacksam för svar
Kommentera