Yes i did it!! Jag har lyckats backa över flugspöet med bilen
Blev lite snopen när lade i ettan och vände blicken framåt, och det låg ett spö på marken framför bilen. Då slog det mig att jag lutade spöt mot bakluckan på min egen bil medan vi lastade ur kompisens bil hemma på gården. Den tid det tog för mig att bära in väskorna räckte gott och väl för att glömma att spöt stod kvar......
Den tillplattade öglan bevisar att det naturligtvis hamnade under hjulet istället för mellan hjulen.
Detta innebär att jag nu måste ersätta något som jag i och för sig inte var riktigt nöjd med, men som inte heller finns med i semesterbudgeten.
Åter till rubriken. När ovan nämnda spö köptes för ca. 15 år sedan så vill jag minnas att det var till största del 2-delade spön som gällde. Jag har gluttat lite på andra trådar här och läst vad bl.a. gurun Jock rekommenderar, och mycket verkar vara 4-delat idag. Ett sådant är ju naturligtvis lättare att transportera. Men för mig är inte det ett problem. Jag får plats i bilen ändå, och jag vandrar inga långa sträckor. Vad finns det för fler faktorer att beakta? både för och emot. Fler holkar = fler svaga punkter?
Missnöjet med mitt "nuvarande" har varit att jag upplever att det har för dålig ryggrad och jag får jobba mycket för att lyfta linan ur vattnet. Det är av märket Zebco 9,3 fot #5/6 och kostade en bit under tusenlappen har jag för mig, så det är inga exklusiva grejor. Ska jag köpa ett "bättre" #5/6 eller en rent #6? Jag fiskar i stort sett bara en vecka per år, främst efter harr, i strömmande vatten. 50/50 å/älv, blåsigt kan det vara men inget kalfjäll.....
/Fredrik
Blev lite snopen när lade i ettan och vände blicken framåt, och det låg ett spö på marken framför bilen. Då slog det mig att jag lutade spöt mot bakluckan på min egen bil medan vi lastade ur kompisens bil hemma på gården. Den tid det tog för mig att bära in väskorna räckte gott och väl för att glömma att spöt stod kvar......
Den tillplattade öglan bevisar att det naturligtvis hamnade under hjulet istället för mellan hjulen.
Detta innebär att jag nu måste ersätta något som jag i och för sig inte var riktigt nöjd med, men som inte heller finns med i semesterbudgeten.
Åter till rubriken. När ovan nämnda spö köptes för ca. 15 år sedan så vill jag minnas att det var till största del 2-delade spön som gällde. Jag har gluttat lite på andra trådar här och läst vad bl.a. gurun Jock rekommenderar, och mycket verkar vara 4-delat idag. Ett sådant är ju naturligtvis lättare att transportera. Men för mig är inte det ett problem. Jag får plats i bilen ändå, och jag vandrar inga långa sträckor. Vad finns det för fler faktorer att beakta? både för och emot. Fler holkar = fler svaga punkter?
Missnöjet med mitt "nuvarande" har varit att jag upplever att det har för dålig ryggrad och jag får jobba mycket för att lyfta linan ur vattnet. Det är av märket Zebco 9,3 fot #5/6 och kostade en bit under tusenlappen har jag för mig, så det är inga exklusiva grejor. Ska jag köpa ett "bättre" #5/6 eller en rent #6? Jag fiskar i stort sett bara en vecka per år, främst efter harr, i strömmande vatten. 50/50 å/älv, blåsigt kan det vara men inget kalfjäll.....
/Fredrik
Jag vet hur en sådan spö olycka känns sedan jag lyckades klämma av ett splitcane spö i ena bildörren jag min klant. Som tur var i oturen så var det ingen värsting pinne.

Jag slog till med hela kitet,
Kommentera