Vision extreme spö och Vision Rulla #6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision extreme spö och Vision Rulla #6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision extreme spö och Vision Rulla #6

Hej.
    Har tittat på ett begagnat Vision extreme spö och Vision Rulla #6. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Hur skiljer sig extremespöt mot tex Vision Cult?
    Mvh Fredrik

Hej!

Beror litet på om du menar Cult glasfiber eller kolfiber versionen? Mellan kolfiber Cult och Extreme, är det ingen jätte skillnad mer än retro utseendet på Cult. Glasfiber versionen, är mer åt splitcane spö aktionen med sin ganska långsamma 2/3 aktion.

Cult, oavsett version, är perfekt ihop med en DT eller en longbelly lina. Extreme, tror jag lämpar sig allra bäst med en vanlig WF lina.

Samtliga spön, passar torrfluga och nymf fiskaren bäst först och främst.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2015-05-25, 19:11.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det var Cult kolfiber jag tänkte på.

Fisket är övervägande som du säger torrflugefiske och nymffiske. Även en hel del fiske med streamers kommer det att bli oxå, det är ju inte alltid vindstilla och solsken när jag är ute och fiskar. Tänker i första hand använda detta spö vid fiske i fjällen, sjö blandat med rinnande vatten.

Har du någon uppfattning om Vison rulla?

Vision extreme+ rulla med lina och backing kan jag få köpa för 3500:- Använd en gång (en dag) Prisvärt? Jag tycker det verkar så om man googlar lite på priser.

Kommentera

Ok.

Vad för rull modell handlar detta om? Är det en Deep, GT eller en Koma t.ex.? Så är det ju ett rätt ok. pris totalt sett, om man betänker att du får backing och lina på köpet.

Klass 6 om Extreme spöt har den klassen? Borde vara rätt all around för de fiske platser du har tänkt dig.

Guideline LXPe och Lecie, är fina kandidater också om du kan hitta ett sådant #6 begagnat?
        Guideline Fario och Vision Nite ( Standard versionen och inte Catapult dvs. ) vore inte så dumma heller förresten.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2015-05-25, 19:23.

Kommentera

Det är en Vision Rulla 2. http://www.fiskebutiken.nu/index.php...oducts_id=2283

Kommentera

Ja, då är ju detta ett klipp. Men är det klass 4 eller 5? Då ska du nog avstå ändå. På fjället blir dessa utrustningar allt för vindkänsliga. Klass 7? Bra på fjället när det blåser. Men mindre kul för de andra fiske miljöerna du nämnde.

Klass 6, kan du ju även dänga hyfsat stora och tunga streamers med vid behov.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2015-05-25, 19:30.

Kommentera

Det är klass 6.

Skickade precis ett sms att jag köper pryttlarna.

Tack för info och hjälp.

Skitfiske på er alla

Kommentera

Varsågod och riktiga, framtida skitfisken på dig med!
                Ha det riktigt kul med ditt nya flugfiske kit nu!
                Senast ändrad av Jock Scott; 2015-05-25, 19:37.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                504 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                169 visningar