RIO Gold - spetsen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RIO Gold - spetsen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RIO Gold - spetsen?

Hej!

En lite fråga till er som har koll på RIO Gold. Jag blev lite förvånad när jag spolade på en #5:a nu över att coatingen i spetsen av linan, precis där klumpen börjar och fram till spetsöglan, är väldigt ojämn i ytan. I bra ljus så syns det tydligt. Den är som skrovlig och inte alls mjuk och fin.

Är detta något som ni övriga har märkt på era linor??

Hälsningar,
    Jonas

Jag köpte en guideline coastal fast int som hade en ojämnhet på ett ställe. Men det känns nästan som den kan vara ditsatt medvetet. Om jag stannar strippen där och börjar kasta så laddar den spöt ordentligt.

Kommentera

Ok... Tack för.. svaret?

Kommentera

Skumt som fan. Kan inte påminna mig om att min före detta Gold hade en skrovlig klump? Kanske ett måndags ex. du har haft oturen att få?

Verkar ju inte ha någon vettig funktion detta "skrovel ", så det är svårt att tro att Rio medvetet har gjort ytan på det sättet.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2015-05-12, 21:17.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Måste nog kolla upp detta med butik. När jag rullade på #6:an så var det samma där. Men det är precis efter klumpen fram mot stets öglan.

Ja det är skumt..

Kommentera

Nu har jag kollat ett antal sites och t.om Rio's egen hemsida. Finns ingenting skrivet om detta vare sig som någon slags medveten grej från RIO av någon anledning? Eller att någon annan har undrat över detta mer än du. Som sagt, väldigt märkligt är det. Hade det varit en orange, röd eller gul markering nära tafs öglan som skulle ha fungerat som en slags napp indikator som vissa "nymf linor" har, så kunde man ju ha köpt denna detalj. Eller längs klumpen gående så kallade ridges = åsar som några av Airflo's linor har för att minska friktionen mot spö ringarna så hade det varit förståerligt det med. Men inte detta.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2015-05-15, 20:25.

Kommentera

Tjo,
              Tänkte bara förlja upp detta lite. Detta är tydligen en ny feature från RIO. Så inget fel på linorna.

Tack för engagemanget Jock!

Kommentera

Ok. bra att veta.

Varsågod.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                504 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                169 visningar