Loops nya rulle ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loops nya rulle !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Svar till den långskrattande mosbrickan, har du överhuvudtaget varit i Norge??
    Favoritvald jag haft däruppe blev över natten tio gånger så dyra när det blev fly only, trivsamma vatten som kunde fiskas för en rimlig penning av alla med intresse för laxfiske inte bara flugfiskare.
    Sanningen är att precis som jag skrev flugfiskare är oftast fanatiker och är beredda att betala mycket mer det gäller såväl utrustning som vatten, det har "bönderna" märkt däruppe.
    Har sett Byske mycket upptrampade stigar där iofs en vacker skogsälv går fisken till lär det nog bli trängsel.
    Finns vatten kvar i Norge också men som du sa mycket "running pools" är det under 200-250 kr (norska) dygnet.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
      Svar till den långskrattande mosbrickan, har du överhuvudtaget varit i Norge??
      Ha, ha, tog ett kort skratt... Vad menar du med Mosbricka? Är det ett skällsord?
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Du får ursäkta blev lite irriterad ja det kan man nog säga dessvärre!
        Den långskrattande gossen nämner ett antal älvar med "billigt" laxfiske, kan för hans info meddela att jag känner ett flertal fantaster som betalar för privat arrende på nämnda områden och blev jag imponerad av resultaten efter veckorna dessvärre inte och har inte blivit det på flera år!
        Nåja, laxfiske i Norge får man ta för vad det är i första hand och det är semester en och annan firre blir det med mellanrum dessvärre ganska långt vad gäller större fisk, är själv inte beredd att betala för privatvald av hög klass går hellre och strosar på rimliga ställen och blir det nån eller några så är det en bonus.

Kommentera

Jag förstår precis... ingen fara
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
            Jag tar alltid det dyraste, Alta efter midsommar sedan Laxa A på Island... Får inte så mycket men det kostar fläsk... å jag har råd...
            Sniff Sniff luktar det inte lite skryt ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered asshole
              Jo men de e väl fränt
              Och för att återgå till tråden så tycker jag att rullen ser läcker ut
              En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered asshole
                Unreg, snarare ironi om man har något sånär luktsinne... men du kanske har näsan för nära mun...
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Dem köra nog gärna med tusendelsprecision, det klarar det flesta nya CNC-maskinerna, dock vissa bättre andra sämre.

Att det skulle vara svårt? Hmm...

Med program t.ex. FeautureCam går det rätt snabbt att rita för att sedan överföra till maskinen

Har några "vuxenelever" på skolan som gjorde "egna" ambisar. P.g.a att dem gjord drev och allt fungerar dom inte precis till fiske dock.

Smuts e aldrig ngt problem då kylvattnet sköjler bort alla spånorna som blir. Har man bara en riktigt bra maskin och fräscha verktyg e ytjämnhet m.m nemas o9m man kör med rätt matining och varvtal.

Nog om detta

Går du skola på Lernia eller ?? Skulle vilja se en seriös skicka sina tillverkade saker i mån om att tro att kylvattnet skulle ta bort skiten !
                  Skulle vilja se vilken svarv/flerop som skulle klara av tusendelsprecision, men hundradels !
                  Visst är det viktigt med rätt matning mm , men även andra faktorer som att tex ta mer än nosradien på skäret tex !

Kommentera

Japp jag har varit i norge 2gånger och fiskat i Orkla-Gaula-Stjördal

Stjördal är vell ett utmärkt exempel på massor av bra och billigt kortfiske... inte mycket folk heller!

Att dyra vald inte fiskar bra är helt upp till årlig fiskuppgång och väder/vattenstånd!

Gaula 2005 vart ju katastrof, ja forumt dyraste valdet i hela älven, Gaulfosshölen, den fiskade suveränt - och där fick dem valuta för pengarna!

Fisket på NFC och Flaggerstads rotationsfiske vart ju katastrof i juni och många betalade dyra pengar utan att dem fick se en laxfena på hela veckan, vi skyller på jävligt högt och kallt vatten! Men tänk om, det hade varit varmare vatten och lägre. Fisken hade stannart på raguses alla fina holdingpools medans dem hade rusat igenom hela stören dagkortsträcka, förutom en kort paus på nacken vid gaulas egen pool 4!

Nu bryr jag mig inte om att betala för mitt norgefiske nästa år! Gu va bra, jag får endå fiska på NFC sträckorna när gästerna inte orkar mer, superb!

Kommentera

Vi ska inte gräla om Norge, har fiskat där i många år och vet ganska exakt vad det handlar om, det är alltid en grov chansning, har du tur får du en fin vecka med lite fisk men man måste alltid räkna med motsatsen dvs åka hem tomhänt.
                      För min del har jag slutat bry mej i detta utan åker upp för att jag trivs och stå där ett antal dagar och som sagt ibland smäller det på, trots allt får man leta efter nåt mer spännande och kämpigt än hugg av stor lax i en norsk älv, en kamp hela vägen med oviss utgång!!
                      Är du dansk eller norrman, stavningen tyder på detta, knappast norrman i alla fall om du bara varit där två gånger som du skriver, mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      518 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      169 visningar