Ordet kommer från de gamla numera klassiska rullarna E vom Hofe, Stan Bogdan, O Zwarg mfl. Alla har en vev format som ett S. Dessa är idag extremt dyra som synd/loomis påpekar. Tycker dock att looparna ser snyggare och snyggare ut för varje gång jag tittar...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Loops nya rulle !
Collapse
X
-
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
Ursprungligen postat av Jan OOrdet kommer från de gamla numera klassiska rullarna E vom Hofe, Stan Bogdan, O Zwarg mfl. Alla har en vev format som ett S. Dessa är idag extremt dyra som synd/loomis påpekar. Tycker dock att looparna ser snyggare och snyggare ut för varje gång jag tittar...
Och gråter för att de nu sjunker i pris. Är inte det rätt tragiskt?sigpic
Kommentera
-
Nja, kanske oxå för att de är mycket vackra att se på och en del av dessa rullar är genialiskt konstruerade och med en kvalité som inte går av för hackor..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananDet är alltså för att återkomma till det "klassiska" snobbfisket bedrivet av snorrika adelsmänn man vill ha så dyra prylar som möjligt?
Och gråter för att de nu sjunker i pris. Är inte det rätt tragiskt?
/cobol
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananDet är alltså för att återkomma till det "klassiska" snobbfisket bedrivet av snorrika adelsmänn man vill ha så dyra prylar som möjligt?
Och gråter för att de nu sjunker i pris. Är inte det rätt tragiskt?
Tack Jan O för ett utförligt svar angående vad en s-vev är.
Kommentera
-
Lite off topic.Om man jämför en flugrulle med en havsfiskerulle konstruktionsmässigt så tycker jag flugrullarna överlag är dyra.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananOm man jämnför alla andra prylkategorier gentemot flugfisket så är det dyrt, och jag tycker det e löjligt!
Klipp dej o skaffa dej ett jobb o sluta gnällEn Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.
Kommentera
-
Unregistered12
Ursprungligen postat av FlodebananOm man jämnför alla andra prylkategorier gentemot flugfisket så är det dyrt, och jag tycker det e löjligt!
Märkes tält,sängar och gud vet allt, som man desutom måste frakta dit på en märkes skottkärra
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
616 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()