första urtustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

första urtustning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• första urtustning?

jag har kollat runt bland olika butiker på nätet (även vanliga butiker) efter en bra första flugutrustning men som jag kan fortsätta använda även när jag inte är nybörjare längre. på fiske o fiskar rekomenderade de rt triax setet (995kr) men jag är mkt skeptisk, har kollat in strömsländan, bäcksländan mm. på näter o de verkar ok, iaf prismässigt. även loop blackline verkar lockande.

vore tacksam om någon kan rekomendera något, butiker, spön, linor mm. priset på min kompletta utrustning ska helst ligga under 2000kr

hej .

bor du i stockholm så finns det jue inne abfiskarnas har fina spön till bra priser.

götgatsbacken ligger det på :P

Kommentera

Ursprungligen postat av willey
      hej .

bor du i stockholm så finns det jue inne abfiskarnas har fina spön till bra priser.

götgatsbacken ligger det på :P

tack för tipset men jag bor i malmö.

Kommentera

triax!

triaxsetet har jag... väldigt nöjd faktiskt... otroligt prisvärt!
        does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

Ron Thompsons flugspön kan jag inte rekommendera till någon faktiskt. Har haft/provat ett par olika spön och snabbt förstått att det går att få bra mycket mer för pengarna (Läs: Pool12 alt. bäcksländan).

Just nu finns en del trevliga reor, bl.a. Wittlock sportfiske som har Pool12 SSD2 fyrdelade spön till ungefär halva priset, postorder dessutom. Det tycker jag måste anses som ett bra köp.

Sedan kan du ju köpa en schyst lina och komplettera med en enkel men fullt fungerande flugrulle, t.ex. Loop Graphite. Vet inte vilken klass du tänkt dig på spö och rulle men satsa hellre lite mer på spö och lina än rullen om det är tänkt till harr/öring/båge. Jag har fiskat både gädda och HÖ med en loop graphite, visst det är inte optimalt, MEN, det fungerar...

Alltså, strunta i Ron Thompson, du kommer tröttna alldeles för fort på det. Köp Pool12, Loop Blackline eller kanske ett vision alt. guideline set. För 2000pix har du inga problem att få ihop schysta grejor som både ger mer känsla och kvalitet än RT.

Kommentera

Ursprungligen postat av Victor
            Ron Thompsons flugspön kan jag inte rekommendera till någon faktiskt. Har haft/provat ett par olika spön och snabbt förstått att det går att få bra mycket mer för pengarna (Läs: Pool12 alt. bäcksländan).

Just nu finns en del trevliga reor, bl.a. Wittlock sportfiske som har Pool12 SSD2 fyrdelade spön till ungefär halva priset, postorder dessutom. Det tycker jag måste anses som ett bra köp.

Sedan kan du ju köpa en schyst lina och komplettera med en enkel men fullt fungerande flugrulle, t.ex. Loop Graphite. Vet inte vilken klass du tänkt dig på spö och rulle men satsa hellre lite mer på spö och lina än rullen om det är tänkt till harr/öring/båge. Jag har fiskat både gädda och HÖ med en loop graphite, visst det är inte optimalt, MEN, det fungerar...

Alltså, strunta i Ron Thompson, du kommer tröttna alldeles för fort på det. Köp Pool12, Loop Blackline eller kanske ett vision alt. guideline set. För 2000pix har du inga problem att få ihop schysta grejor som både ger mer känsla och kvalitet än RT.

tack för tipset, hoppas det finns något kvar. köper nog pool12 ssd setet. verkar grymt prisvärt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
            2 svar
            632 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
            4 svar
            191 visningar