Nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjare

Tja! Jag har aldrig flugfiskat förut och tänker köpa ett spö och rulle som man kan använda till Regnbåge och till abborre. Är studerande och har inte så mycket pengar nu får inte kosta över 1500 kr.

9´ spö klass 5-6 låter vettigt..
    Kika lite i olika butiker å se vad dom har att erbjuda.
    I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av storm
      Tja! Jag har aldrig flugfiskat förut och tänker köpa ett spö och rulle som man kan använda till Regnbåge och till abborre. Är studerande och har inte så mycket pengar nu får inte kosta över 1500 kr.
      Kolla Tradera! Har för mig att Casaja säljer kompletta kit för 500-600:- det duger säkert att börja med. Nästa gång du köper så vet du bättre vad du ska ha.
      C&R ???
      Det gäller väl bara dom som får något och använder krokar utan hulling?

Kommentera

Loop eller visions nybörjarkitt ligger på 15-1600 kompletta. Helt ok att börja med.

/D

Kommentera

Har flugfiskat i fyra år nu, börja när jag va elva. Jag har lärt mig nästan allt själv. Men jag har läst att man lätt lär sig fel på egenhand, har ingen att råd fråga så lite tips skulle aldig va fel. =)

mvh danne

Kommentera

börja med att låna prylar! det är grymt många som har flugfiskeprylar som bara ligger och skräpar. jag, och många med mig, har i sin iver köpt på sig en massa flugrullar och flugspön som inte kommer till användning. det verkar kul, men när verkligheten kommer i kapp så önskar man att man lagt pengarna på ett par vettiga multrullar och några bra gädd och HÖ spön.

achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
              börja med att låna prylar! det är grymt många som har flugfiskeprylar som bara ligger och skräpar. jag, och många med mig, har i sin iver köpt på sig en massa flugrullar och flugspön som inte kommer till användning. det verkar kul, men när verkligheten kommer i kapp så önskar man att man lagt pengarna på ett par vettiga multrullar och några bra gädd och HÖ spön.

Kunde inte ha skrivit de bättre själv helt rätt
              En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Skulle nog säga att köp ngn billig Okuma grafitrulle för 200-300kr, sedan lägger du resten på spöet.
                sigpic

Kommentera

Eller så laddar du allt på nätpoker o köper en riktigt fin utrustning
                  En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
                    Eller så laddar du allt på nätpoker o köper en riktigt fin spinnutrustning
                    var tvungen att rätta dig lite! du hade glömt själva poängen!
                    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                    \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    532 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    173 visningar