New Loop S-vev Reel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

New Loop S-vev Reel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• New Loop S-vev Reel

Loop lanserar en ny flugrulle med S-vev design och Evotec broms. Hyffsat snygg för en S-vev kopia iaf (till skillnad mot tex bromans s-vev, hardys mk2 cascapedia eller guidelines alta). Återstår att se om dem håller.

Allfly Mörrum Fiskeshopen tar iaf emot förorders och där finns även bild på rullen.
    G.Loomis - Fear No Fish

Vi får hoppas att Danielsson kommer med en mer prisvänlig rulle
    och punkterar den som jag tror uppblåsta marknaden för "s-vevar".
    Kan ej vara rimligt med ett prisläge mellan 6000-8000kr.
    Med andra ord 2300kr dyrare än Danielssons dyraste rulle.

Kommentera

7000:- är ingenting i S-vev sammanhang om man snackar om kvalité.

Hardy´s Cascapedia Salmon 4/0 Replica (ej att förvirras med Hardy MKII Cascapedia Salmon 4/0) som bara är en Replica rulle går på 25000:- och det är ingen bra fiskerulle om man inte lämnar in den för modifiering.

S-vev rullar är igentligen om att ha en lika välfungerande rulle som dem nya moderna (Läs Danielsson) men med Classic utseénde, som somliga inkl jag tycker är väldigt snygga.

Jag själv fiskar bara med Danielsson Rullar
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Är inte detta bara ett sätt att försöka driva upp priserna på flugfiske utrustning efter Danielssons inbrott på på marknaden. Finns ingen rimlig andledning, som jag ser det att priserna skall ligga på dessa nivåer, vare sig utveckling, material eller "limited edition"
        "Loopfolk" får gärna komentera.

Kommentera

Ett sätt att försöka driva upp priserna? nämen lilla gubben... tror du värkligen att flugfiskebranchen är sådan som du antyder?

Att Danielsson gick ur Loop handlar i grund och botten inte alls om att Loop hade dem priser dem hade, utan det handlade om något helt annat. Priserna är bara Danielssons argument utåt, till konsumenterna.

Kolla gärna på vad flugrullar med klassiskt utseende ligger på idag.... Bo Mohlin, E.Vom Hofe, Bogdan, Maurice Noel, Engelbrekt, Hardy, Perless, Leonard, Leo, Scaracione mfl.

Varför Loop gjort en S-Vev rulle med klassiskt utseénde är ju rätt förståligt... Fler och fler börjar intressera sig för S-vev rullar, men dem kan inte köpa dem (Dem som inte är så dyra suger och duger inte typ Broman och Guideline) för att dem är för dyra (10000-40000:-) och då lanserar Loop en rulle som ligger under 7000:- som av konsumenterna anses som en pålitlig och snygg samt prisvärd s-vev rulle. Loop är inte dumma.

Slutligen.

Vill man ha en S-vev rulle med kvalite får man satsa lite stålar, thahts the deal! Vill man köpa en Loop S-vev så köper man en Loop S-vev, vill man inte det så GER MAN FAN I ATT GNÄLLA SÅ JÄVLA FÖRBANNAT OM SAKER MAN INTE KAN ELLER VET NÅNTING OM!
          G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Det sjuka är uppenbart att Loop anser att nygammaldesign driver upp priset med det dubbla, vilket förvisso ofta verkar vara flugfiskets akilleshäl, fåfänga!
            Nu finns det förvisso ingen detaljerad ”spec” på den nya dyra rullen, förutom att den har ”Evotec”broms. Densamma som min plastbit till rulle (CLW8-12)
            Vad du än säger, så kan jag på intet sett finna det försvarbart med en sån prissättning, men uppenbart så finns det en …….. köpkrets!!!!!!!

Kommentera

Vill du inte köpa rullen, så bry dig inte
              Vill du köpa en, köp en eller längta efter en....
              G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Capicheeee!

Kommentera

Hörru loomis, har du hållit i en av dessa Loop rullar? Vad vet du om kvalitén på dessa? Har du kört en sådan hårt i två månader, drillat ett femtiotal laxar över tio kilo och kunnat konstatera att det är världsklass???? Jag har själv ganska bra koll på tex E vomHofe mfl och dessa är inte alltid av bästa mått, fråga Engelbrekt om hur många han renoverat men det har du väl redan koll på? Här handlar det nästan bara om tillgång och efterfrågan, vackra rullar som snart är ett minne blott då tillverkaren och hans son numera är rejält döda. En sjysst gammal bil typ E-type får du oxå betala bra för men de går sönder så att det stänker om det med absolut jämna mellanrum. Det relativt höga priset på tex en Mohlin som du säger är en kvalitétsprodukt handlar bara om att den görs i begränsad upplaga, Mohlin rullarna är trevliga att se på men har alltid vattenplanat som gamla Michelin däck från 60:talet. Eftersom du oxå sitter på en massa hemligheter om Loop och Danielsson så kanske du oxå känner till varför priserna sänktes så radikalt efter att Loop förlorade agenturen och Danielsson blev Danielsson igen. Jag tycker att det är mycket bra att en kvalitetsrulle för en gångs skull inte säljs till feta överpriser för att kunna försörja ett onödigt mellanled. Jag önskar Loop mycket lycka till med sin nya S-vev men är helt övertygad om att de tar ganska många tusen för mycket för den... å du, testa en lite ödmukare stil, det är många som läser det du skriver...
                  "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                  "Keep it simple"

//Jan O
                  www.fisheco.se
                  www.brofiske.net
                  www.magazinefisheco.se

Kommentera

Snygga rullar det där! Kanske ska spara till en sån här i 50-års present till mig själv.

Annars blir det en Mohlin, synd bara att han stavar så illa, jag heter nämligen Molin.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    176 visningar