Ett riktigt bra flugfiskeset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett riktigt bra flugfiskeset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ett riktigt bra flugfiskeset

Hallå där!

Jag söker nu ett riktigt bra flugfiskeset, köpte ett från fiskeflugor för 1500(nedsatt från 5000 stod det) vet inte varför de har sådan rea på grejerna. Men hört på senare håll att det är ren skit där. Det spö jag fick känns inte som ett spö som kostat 5000 riktigt. Gick på en nitlott kanske.. Jag ger er en länk till det spö så kanske ni kan se om det är bra grejer eller om det är ren b-shit..

Länk- http://fiskeflugor.se/product/3610-f...mbient-56.html

Kanske finns någon mer erfaren som testat på detta och kan säga sin åsikt.
    Annars är jag riktigt sugen på att lägga ut en redig peng o få bra grejer för pengarna. Så några tips ?

skitfiske!!

Min fru köpte ett sånt, eller liknande i alla fall. Tror det var nedsatt till 1000:-
    Nu är jag inte alls något proffs, men jag har några tyngre spön i arsenalen, och jag kan ju säga att spöet som grabben fick, vilket skulle vara ett #5-6, var ungefär lika tungt att kasta med som mitt #7-8. Om inte lite tyngre tom. Sjukt obalanserat och tungt spö för att var den klassen. Så grejerna är nog inte tip top direkt.

Kan inte säga att jag är insatt i alla olika märken, men jag har ett #6, Vision Atom som är riktigt kul att använda

Kommentera

Jag håller med dig fullständigt, det är tungt att kasta med, o det är nog anledningen till mina kast inte blir som jag vill. Tror inte riktigt på dessa spön längre nu
      För tungt att använda i de små regnbågs sjöarna jag fiskar i.

Har kollat lite på vision, verkar vara riktigt fina spön. Köpte du i butik eller på nätet ?

Kommentera

Köpte mitt i butik. Var ett set med rulle och lina, ja hela kitet. Tycker det var ett riktigt prisvärt spö. I alla fall för mig som nybörjare.
        Tror inte du blir besviken om du köper ett Vision spö

Kommentera

Fiskeflugor.se är en butik man bör undvika.
          Att dom har "rea" är bara för att få folk att tro att det är billigt. Dom vet nog inte om att man måste haft varan ute till ordinarie pris i minst ett halvår innan man kan rea den...

För fem tusen kronor får man ett spö som räcker en livstid, om inte mer.
          För strax över tusenlappen får man ett Vision Vipu.
          För strax under tusenlappen får man ett Guideline EXP4.
          Bägge är (sett till priset) fantastiska spön. Ser man inte till priset är dom "bara" bra spön.
          Här finns bägge som set. Finns naturligtvis att köpa separat också.

Atom är inte så pjåkigt heller förstås:

Rent krasst sett:
          Köper man från någorlunda kända tillverkare, så får man ett helt ok spö för 1000-1500, och ett riktigt bra för runt 3000.
          Köper man begagnat kan man få ett 3000-kronorsspö för 2000, etc etc. Kanske inte är så mycket flugfiskegrejer här på FS, men finns ju Edge att snoka på annars, och en köp/sälj-grupp för flugfiskegrejer på facebook, etc.
          Onlinebutiker som har bra utbud:
          Fishline
          ProFly
          Capricorn
          Sporting flyshop
          Mistpool har också en hel del roligheter, Sonik-spöna har jag inte testat, men dom har en hel del TFO också, och det är inte fy skam inte.
          Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Ta dig till en butik där du får provkasta några olika, det behöver inte kosta skjortan. Det viktiga är att spö/rulle/lina passar bra tillsammans.

Kommentera

Blir att åka in till Linköping i eftermiddag och kolla o känna lite på guideline spön. Hoppas jag hittar något jag gillar

Kommentera

Jag håller tummarna för dig. Annars kan du utan att riskera något köpa ett Guideline EXP 4 eller ett Vision Vipu kit från fishline.se

Har aldrig hört någon som har haft något annat än gott att säga om dem.

fiskeflugor.se ska du hålla dig ifrån som Troll säger.

flugor.se däremot är bra.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2014-06-26, 11:34.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Öhammars har Vipu, Atom, Zulu och Cult hemma, vet inte hur dom har det med GL dock.
                  Hultins har en rätt fet trave spön hemma, men lite trångt att vifta med där inne.
                  Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Såg att XXL har några GDL spön tänkte åka dit o kika, var ligger öhammars?

Hittar jag inget där blir det ett spö från fishline vipu eller GDL.
                    Tack för tipsen!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    176 visningar