Ett riktigt bra flugfiskeset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett riktigt bra flugfiskeset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har bara hört positiva saker om grejerna du länkat till, men kan inget mer än så om de, tyvärr. Men det dröjer nog inte länge innan du får svar från någon mer insatt

Kommentera

Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
      Har bara hört positiva saker om grejerna du länkat till, men kan inget mer än så om de, tyvärr. Men det dröjer nog inte länge innan du får svar från någon mer insatt
      hehe man kan ju alltid hoppas det finns någon vänlig själ där ute som vill dela med sig av sin enorma kunskap

Kommentera

Hej!

I så fall? Så tycker jag du ska gå på EXP4 med LA rullen och Force linan. Alternativt ett Vipu spö med samma rulle och lina.

Njae, Ska vara Loop incite kitet då kanske? Men jag tycker nog att EXP4 kitet eller ett Vipu spö duger lika gott. Dyrare grejor än så ska du nog inte skaffa innan du har flugfiskat några säsonger och vet vad du vill ha ut av grejorna. LA rullen, lär kunna hänga med på nästa pinne och lina om du pysslar om rullen litet.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-06, 15:08.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Hej!

I så fall? Så tycker jag du ska gå på EXP4 med LA rullen och Force linan. Alternativt ett Vipu spö med samma rulle och lina.

Njae, Ska vara Loop incite kitet då kanske? Men jag tycker nog att EXP4 kitet eller ett Vipu spö duger lika gott. Dyrare grejor än så ska du nog inte skaffa innan du har flugfiskat några säsonger och vet vad du vill ha ut av grejorna. LA rullen, lär kunna hänga med på nästa pinne och lina om du pysslar om rullen litet.
          Kanon tack för hjälpen!

Kommentera

Hej!

En liten fråga till: Jag såg att du äger/ägt och skrivit en recension på Visions vipu-spö vilket var väl recenserat och undrar om om även gjort en liknande om EXP4 då jag såg att du rekommenderat EXP4 tidigare som ett bra spö. Jag undrar också vad som skiljer de båda rullarna åt om du har tid och lust att förklara för en som är nyfiken

Kommentera

Denada här på forumet har både EXP4 och VIPU och det är grymma spön för de pengarna! EXP4an är några hundringar billigare men vet i fasen om den är tråkigare? Jag köpte mig en egen EXP4 i klass 3 bara för att jag gillade den Denada skaffade sig. Skicka ett PM till honom så kan han nog komma med mer precisa synpunkter än vad jag kan komma med.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerico Visa inlägg
                Denada här på forumet har både EXP4 och VIPU och det är grymma spön för de pengarna! EXP4an är några hundringar billigare men vet i fasen om den är tråkigare? Jag köpte mig en egen EXP4 i klass 3 bara för att jag gillade den Denada skaffade sig. Skicka ett PM till honom så kan han nog komma med mer precisa synpunkter än vad jag kan komma med.
                Kanon! Skickade ett PM

Kommentera

Ursprungligen postat av Noas Visa inlägg
                  En liten fråga till: Jag såg att du äger/ägt och skrivit en recension på Visions vipu-spö vilket var väl recenserat och undrar om om även gjort en liknande om EXP4 då jag såg att du rekommenderat EXP4 tidigare som ett bra spö. Jag undrar också vad som skiljer de båda rullarna åt om du har tid och lust att förklara för en som är nyfiken
                  Varsågod. EXP4 spöt är ett bra val om man vill komma undan litet billigare? Men upplever att Vipu har något litet mer punch i aktionen. Men å andra sidan, så för en nybörjare så tror jag att skillnaden knappt är märkbar. Båda spöna har en "upplevelse längd" som duger minst 3 - 4 säsonger iaf. innan man kan känna att man vill ha en uppgradering.

Det är kort och gott bra spön att börja med vilket man än väljer?

Rullar? Jag tror att du menar de här spöna eller?
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-07, 12:46.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Varsågod. EXP4 spöt är ett bra val om man vill komma undan litet billigare? Men upplever att Vipu har något litet mer punch i aktionen. Men å andra sidan, så för en nybörjare så tror jag att skillnaden knappt är märkbar. Båda spöna har en "upplevelse längd" som duger minst 3 - 4 säsonger iaf. innan man kan känna att man vill ha en uppgradering.

Det är kort och gott bra spön att börja med vilket man än väljer?

Så jag ville kolla om det är någon större skillnad på rullarna eller om dem är livärdiga?
                    Rullar? Jag tror att du menar de här spöna eller?
                    Prisskillnaden mellan Vision Vipu med Vision koma rulle och Exp4 med Reelmaster LA rulle är bara 150 kr. Därför jag undrade om du har någon information om dem, känns som man får mer för pengarna för en Vipu efter att läst lite trådar men LA rullen kanske är bättre tänkte jag?

Evigt tacksam för dina svar

Kommentera

Rullarna är likvärdiga tycker jag nog.
                      Har ett par koma 6/7 och 7/8 (samma rullhus, olika spolar) och en Reelmaster LA 4/6.
                      Båda är helt ok. Jag är mer förtjust i Koman, men är nog mest en rent utseendemässig åsikt. Funktionsmässigt är dom tillräckligt lika för att jag inte ska bry mig så mycket.
                      Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      552 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      176 visningar