C tråd hade vart bättre men kör en extra lindning med den så ska det hålla. Det blir bara lite tjockare med tråd och lack på själva lagningstället än om du hade haft en starkare tråd från början.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Klämt spö i bildörren. Förslag på lagning.
Collapse
X
-
Jag har inte använt björntråd men det funkar säkert. Linda hårt med den så kan du köra med A-tråden de andra varven. Jag kör med A-tråd på lättare spön än vad du har i klass 6. Så antingen gör du så eller ett extra lager med A-tråd. Vilket som så kommer det bli bra
Kommentera
-
Tja, A-tråden har jag ju redan, så jag kanske ska köra två lager med den bara då helt enkelt.
Hur menar du förresten? Jag trodde att det räckte med att jag bara lindade med björntråden i så fall. Och sedan på med color preserver och lack såklart.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rev Visa inläggDu tar din klingbit och för in den där sprickan är. Enklast är nog om du sågar av spöt med en fintandad metallsåg. Mäter ut din klingbiten så den blir ca 5cm längre än sprickorna.
Limmar dit den i den undre delen först sedan den övre. Sen måste du Linda med tråd över hela det spruckna delen samt någon cm till i vardera ände. Då kan du blöta tråden med superlim medans du lindar dit den. Efter det ett lager till med tråd som du lägger någon cm längre än den tråden med superlim lacka med spöbyggnadslack. När det har torkat tar du fram tråden igen och lindar hela den längden som du har den invändiga klingbiten samt någon cm extra. Sen lacka igen. Tänk på att Linda dessa trådar så hårt du kan.
Mvh
Stefan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sverker Visa inläggok. så när jag nu lindar så lindar jag först ett varv, sedan lackar jag, sedan ett varv till, sedan på med lack och sist men inte minst color preserver?
Nej, du gör klart hela lindningen / lagningen. Sedan på med preservern och sist 3 - 5 lager lack.
Glömde säga förut att börja och avsluta lindningen ca. 5 - 10 mm innan och efter skadan.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-02, 17:06.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sverker Visa inläggok. så när jag nu lindar så lindar jag först ett varv, sedan lackar jag, sedan ett varv till, sedan på med lack och sist men inte minst color preserver?
Color Preserver behåller bara trådens färg som jag skrev. Såg ut som om du har en svart tråd och då är det onödigt att ta på C.P. då den svarta tråden kommer att vara svart även utan C.P.
Har man en Röd tråd så blir den mörkröd utan C.P men om jag inte minns fel så har HiLevel bara PacBaytråd som är behandlad och inte behöver C.P för att bevara den färgen som du har på spolen.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
504 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B