Klämt spö i bildörren. Förslag på lagning. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klämt spö i bildörren. Förslag på lagning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rev Visa inlägg
    Japp absolut. Säger han att det går att köra med det lacket så är jag övertygad om att det fungerar fin fint.
    Kan vara jag som är lite skeptisk mot enkomponets lacker bara
    Vad skönt då. Då behöver jag inte noja över att det blev fel trots allt

Nu väntar jag bara på grejerna. Sen ska här lagas. Är lite pirrigt då det är min allra första spö-lagning jag gör...

Kommentera

Du kan möjligen inte lägga up en bild på brottet? Skulle vara intressant att se hur det ser ut.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Du kan möjligen inte lägga up en bild på brottet? Skulle vara intressant att se hur det ser ut.
        Kan jag göra, men det kommer nog inte synas så mycket då det bara är sprickor som syns om man klämmer lite på spöet. Man jag fixar det i em.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
          Vad skönt då. Då behöver jag inte noja över att det blev fel trots allt

Nu väntar jag bara på grejerna. Sen ska här lagas. Är lite pirrigt då det är min allra första spö-lagning jag gör...
          Det förstår jag att du är. Var bara väldigt noggrann så ska det går bra. Bara att hojta till om det är något som du funderar över.
          http://uniquerods.se/
          Besök gärna min Facebook
          eller min Instagram för mer bilder

Kommentera

Ursprungligen postat av Rev Visa inlägg
            Det förstår jag att du är. Var bara väldigt noggrann så ska det går bra. Bara att hojta till om det är något som du funderar över.
            Absolut. Det skall jag göra!! Juste!

Det är en sak iofs, det var väl det med hur jag skulle avsluta när jag bundit tråden som jag var lite fundersam över. Jag ställde frågan i inlägg nr 5, efter det att Jock lämnade en beskrivning på hur jag skulle avsluta. Var inte riktigt med på den beskrivningen. Skulle jag klippa av ca 1 dm tråd och lägga den åt sidan? Eller tar jag en extra dm som jag bara låter "vila", alltså som jag inte lindar runt spöet, utan spar den till att avsluta allt med?

Kommentera

Har du en beskrivning som man både ser jag kan läsa. Det kan vara lite svårt att beskriva med ord även om Jocks beskrivning var bra.
              http://uniquerods.se/
              Besök gärna min Facebook
              eller min Instagram för mer bilder

Kommentera

Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
                Absolut. Det skall jag göra!! Juste!

Det är en sak iofs, det var väl det med hur jag skulle avsluta när jag bundit tråden som jag var lite fundersam över. Jag ställde frågan i inlägg nr 5, efter det att Jock lämnade en beskrivning på hur jag skulle avsluta. Var inte riktigt med på den beskrivningen. Skulle jag klippa av ca 1 dm tråd och lägga den åt sidan? Eller tar jag en extra dm som jag bara låter "vila", alltså som jag inte lindar runt spöet, utan spar den till att avsluta allt med?
                Du ska klippa bort en ca. 1 dm av tråden innan du börjar att linda. Den ska du sedan vika dubbel och lägga på klingan innan du gör de avslutande 5 eller 6 varven med tråden. Se till att öglan sticker ut under de varv av tråd du avslutar med, och att du kan greppa de 2 tråd ändarna från tråd biten när du ska dra ut öglan och tråden från spolen som du nu har klippt av. Öglan ska peka åt samma håll som du lindar.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-01, 11:19.
                What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Här kommer bilden som utlovat:
                  Click image for larger version

Name:	20140429_180605.jpg
Views:	1
Size:	470,7 KB
ID:	1773318

Vet dock inte hur väl det syns, samt att jag var tvungen att ta det på nära håll. Men det är ca 3 sprickor i varierande storlek och längd. Som längst ca en dm.

Jock och Rev:
                  Tack för klargöringen och beskrivningen. Jag misstänkte att det var så, men ville bara vara säker så jag inte gör knas. Verkar vara pilligt ändå

Kommentera

Det är inte så pillrigt som det verkar. Du håller klingan i båda händerna och roterar. Och bara trycker ihop lindningarna med en nagel om de glappar?

Lägg på ett tunt och jämt lager super lim över slutet av sprickorna innan du börjar att linda. Använd en tändsticka eller en tandpetare när du jämnar till limmet.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-01, 11:17.
                    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                      Det är inte så pillrigt som det verkar. Du håller klingan i båda händerna och roterar. Och bara trycker ihop lindningarna med en nagel om de glappar?

Lägg på ett tunt och jämt lager super lim över slutet av sprickorna innan du börjar att linda. Använd en tändsticka eller en tandpetare när du jämnar till limmet.
                      Väntar just nu på grejerna. Hade hoppats på att jag skulle få dem igår, men de kommer troligtvis med posten imorgon.

Men lite nervöst är det. Är ju första gången jag gör det, så lite pirrigt är det allt. Samt att det tar emot lite att ha sönder den ännu mer, men å andra sidan kan den ju inte blir mer trasig än vad den redan är, som någon skrev tidigare i denna tråd. Men jag har en hyfsat bra bild över hur jag ska gå tillväga. Jag kommer att återkomma med resultat och bilder när jag är klar. Och givetvis komma med frågor om jag kör fast eller stöter på problem. Men just nu är det bara att vänta.... suck....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      504 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      169 visningar