Ny flugkastlina vad välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny flugkastlina vad välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny flugkastlina vad välja?

Hej, ska köpa en ny kastlina till mitt Vision Atom klass 5 och undrar vilken lina jag ska ha, de är iallafall en flytlina jag är ute efter, sen vet jag ej.

Mvh Henry!

Hej!

Eftersom Atom spöt är något underklassat verkar det. Så är mitt tips någon av deras egna linor i klass 6.

Vision Vibe 125 är en longbelly lina med 12.5 m klump ( Normal klump på en WF = 10.5 m ). Vilket gör att den fixar både stilla och strömmande vatten på ett bra sätt. En sådan här lina har de flesta fördelarna från både DT och WF linan. T.ex presenterar den en fluga lika nästan lika nätt och precist som en DT och skjuter nästan lika snabbt som en WF.

Tänk bara på att jobba igen kasten i en något lugnare takt än med en normal WF lina.

Visserligen inte en Vision lina. Men båda tillverkarna tillverkar sina linor med i stort sett samma typ av klassnings specifikation: http://www.fishline.se/guideline-4-c...oducts_id/1332 Denna har en normal lång klump.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-04-22, 14:35.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Förstår ej skillnaden på olika klumpar så vad är skillnaden och vad ska jag välja?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
      3 svar
      604 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
      2 svar
      110 visningar
      0 gillar