Tacksam för synpunkter på rulle till saltvattensfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tacksam för synpunkter på rulle till saltvattensfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det blev en Loop xact. Spontanköp.
    Synpunkter?
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Xact är ingen tokig rulle. Och eftersom den är till största del gjord av komposit, så borde den tåla salt bättre än en standard aluminium rulle.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Bara tack igen Jock Scott och övriga för 17!
        Nu i efterhand har jag upptäckt att xacten är ju en av de rullar du nämner i positiva ordalag i andra trådar.
        Det här blir säkert bra.
        Jag återkommer med en recension (på min kunskapsnivå, jag har återfallit efter 20 år).
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

@abumatic

Jag har en ny Vision Koma-rulle inköpt på Dogger som du kan få köpa billigt. (Gav 800 kr på rea). Är du intresserad kan du även få med en Vision Attack-lina klass 6 intermediate....

Hade tänkt ha rullen på ett Fenwick Techna klass 6 men har sålt det spöt och behöver således inte rullen och linan längre....

Kan hålla med Jocken om att den är lite tight med backingkapaciteten men själv kör jag i regel flätlina som backing och får då plats med tillräckligt med lina gott och väl....

Hör av dig med ett PM om du är intresserad.

/S

Edit:

Ahhh...läste tydligen inte klart tråden och såg därför inte att du hunnit skaffa rulle.....någon annan kanske är intresserad??
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Det borde de vara. Nu blev det ingen Koma för mig, men jag läste runt lite på internet och vad jag läste bekräftade Jock Scotts rekommendation. Ska vara en jäkligt bra rulle. Skulle egentligen köpt en Koma, men sedan ramlade jag på den där xacten billigt och råkade spontanköpa...

Kommentera

Click image for larger version

Name:	IMAG0580.jpg
Views:	1
Size:	510,2 KB
ID:	1773423
              Väldigt långsmal för att vara hö, men rullen är iaf infiskad.

Kommentera

Lite sent kanske, men för andra som undrar: Msx Titanium är en kanonrulle. Har den lilla, man hittar inte en bättre rulle för de pengarna.
                Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Kul att MXS har rullar också. Deras spön är ju justa de med. Den där rullen kommer du nog att kunna leva med tills att du är nästan lika gammal som jag.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
                    [ATTACH=CONFIG]67936[/ATTACH]
                    Väldigt långsmal för att vara hö, men rullen är iaf infiskad.
                    Vilken jävla besa!
                    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                    8 svar
                    541 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    574 visningar
                    0 gillar