Har köpt en guideline skjutlina 50 pund... Smal som attan. Vilket är det bästa sättet att koppla den till klumpen. En tunn flätögla eller en ögla gjord direkt av skutlinan...???
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Guideline shooter
Collapse
X
-
Guideline shooter
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Taggar: Ingen
-
vad ska du ha linan till, enhands eller tvåhands?
Vid tvåhands så har man ofta klumpen utanför spöet och då tycker jag skarvarna inte spelar så stor roll. Där kör jag vanliga köpta öglor eftersom jag tycekr det är enklast.
ska du köra vid kust och då dra in mer än bara running line så är det bäst med en liten fin ögla av skjutlinan.
-
Tvåhands, jag brukar alltid köra köpt ögla men den här linan är så tunn att jag blev lite sugen på att köra direkt sas..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
... jag har heller aldrig haft problem med mina öglor..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
...inte jag heller, de har fungerat bra i alla situationer. Hanterat stora fiskar och ser bra ut efter flera års användande. Kanske kan man ibland ha otur, loomismannen fått öglor med fabriksfel... vem vet..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
560 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B