Har suttit och kikat lite här och på nätet om dessa kina kopior på alla flugrullar som finns på marknaden. Vissa säger att det är samma som kvalitets rullarna, medans andra säger att innehållet är helt annat. Så tänkte kolla här vad folk har för rullar och hur länge har dessa fungerat.
Själv har man följande rullar
GL Reelmaster 78, inga problem än, 1 år 6-8 tillfällen per år
Grey 78, nån komposit rulle man haft ett bra tag, kanske 5 år. Fungerar fortfarande 3-4 fisketillfällen per år
Vision XLA 56 funtionenerna är som om den vore ny, 1 år, 15-20 fisketillfällen per år
GL Reelmaster 56, fungerar, lite glapp i spolen, 2 år, 15-20 tillfällen per år
Vision koma+, nyskick, 6mån, 2 fiske tillfällen totalt
Sameo (den före peregrine), Börjar bli glapp i axeln, nya bromslameller skulle behövas, i mitt bruk 3år, före mig 2 år, 15-20 tillfällen per år(pensionerad)
sameo sable, som ny, 3 år, 5 tillfällen per år
Skulle va kul o höra om nån haft en "kinaskit" som fungerat i flera år utan problem, lider nämligen själv av problemet att kina prylar inte håller utan man ska köpa kvalite = kostar mer.
Själv har man följande rullar
GL Reelmaster 78, inga problem än, 1 år 6-8 tillfällen per år
Grey 78, nån komposit rulle man haft ett bra tag, kanske 5 år. Fungerar fortfarande 3-4 fisketillfällen per år
Vision XLA 56 funtionenerna är som om den vore ny, 1 år, 15-20 fisketillfällen per år
GL Reelmaster 56, fungerar, lite glapp i spolen, 2 år, 15-20 tillfällen per år
Vision koma+, nyskick, 6mån, 2 fiske tillfällen totalt
Sameo (den före peregrine), Börjar bli glapp i axeln, nya bromslameller skulle behövas, i mitt bruk 3år, före mig 2 år, 15-20 tillfällen per år(pensionerad)
sameo sable, som ny, 3 år, 5 tillfällen per år
Skulle va kul o höra om nån haft en "kinaskit" som fungerat i flera år utan problem, lider nämligen själv av problemet att kina prylar inte håller utan man ska köpa kvalite = kostar mer.

Kommentera