Efterlysning, flugrullar !? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Efterlysning, flugrullar !?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Efterlysning, flugrullar !?

Har suttit och kikat lite här och på nätet om dessa kina kopior på alla flugrullar som finns på marknaden. Vissa säger att det är samma som kvalitets rullarna, medans andra säger att innehållet är helt annat. Så tänkte kolla här vad folk har för rullar och hur länge har dessa fungerat.

Själv har man följande rullar

GL Reelmaster 78, inga problem än, 1 år 6-8 tillfällen per år
    Grey 78, nån komposit rulle man haft ett bra tag, kanske 5 år. Fungerar fortfarande 3-4 fisketillfällen per år

Vision XLA 56 funtionenerna är som om den vore ny, 1 år, 15-20 fisketillfällen per år

GL Reelmaster 56, fungerar, lite glapp i spolen, 2 år, 15-20 tillfällen per år
    Vision koma+, nyskick, 6mån, 2 fiske tillfällen totalt
    Sameo (den före peregrine), Börjar bli glapp i axeln, nya bromslameller skulle behövas, i mitt bruk 3år, före mig 2 år, 15-20 tillfällen per år(pensionerad)

sameo sable, som ny, 3 år, 5 tillfällen per år

Skulle va kul o höra om nån haft en "kinaskit" som fungerat i flera år utan problem, lider nämligen själv av problemet att kina prylar inte håller utan man ska köpa kvalite = kostar mer.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Gamla Koma modellen 3 år gammal. Gör jobbet men är väl snål med backingen. Inga problem med den annars.

En Asien rulle som jag köpte för 2 säsonger sedan för 500:- Mest för att pröva. Har inte haft några problem alls med den trots många drillningar och fiske tillfällen. Möjligen att bromsen inte har "millimeter inställning" då som man kan klaga litet på. Men broms förmågan är annars jämn och helt o.k.

En ABU Diplomat 56 ( modellen med trä vev ) som har många år på nacken. Fick den en gång i tiden av en fiske kompis. Har den till min fast intermediate lina. Får jobba mest tidig vår och sen höst. Fungerar klockrent. Troligen en av de bästa flugfiske relaterade grejor ABU har gjort. Vilket inte vill säga litet.

Denna rulle till mitt #3 spö. Har inte hunnit fiska mer än en gång med den. Men den verkar gedigen på det hela taget:

Framtiden får väl utvisa hur den är?
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-04-11, 09:48.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
    8 svar
    541 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Classe69  
    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
    3 svar
    574 visningar
    0 gillar