Snowbee fluglinor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snowbee fluglinor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snowbee fluglinor?

Hej,

Någon av er som har någon uppfattning om denna lina?

Alternativt denna

Behöver uppdatera linan och tänkte åka in till FlyFishing Masters i eftermiddag.
    Klass 5, mestadels P&T

Ingen aning om kvaliten på dessa linor. Men rent generelt skulle jag nog säga man får vad man betalar för. Köpte en sjunklina för 299 till klass 5 spöt och den kaserades efter första säsongen. Efter det köpte jag en ny lina för 599, syns inge slitage, funkar i kallt väder, inge linminne osv. Nästan som ny förutom lite slitage då man fastnat i nått och linan skavt mot sten eller grenar

Jag personligen skulle nog lägga det dubbla på fluglinan och smörja och rengöra linan 3-4gånger per säsong istället. De dyrare linorna jag har kommer att klara 1-2 säsonger till utan problem.
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Så vitt jag vet? Så är Snowbee's linor bra. XS versionen är ju en bäst säljare för Flyfishingmasters.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Lite OT, men jag har kört Snowbee klumolinor till tvåhands i flera år utan problem eller slitage. Men då har du inte heller belastningen på linan där den passerar toppöglan vid dubbeldrag, som en enhandslina. Snowbees Intermediate är en av de bättre linor jag använt.
        Per.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
        8 svar
        554 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Classe69  
        Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
        3 svar
        585 visningar
        0 gillar