Fleece Byxor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fleece Byxor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fleece Byxor?

Tja!

Var hittar man Fleece Byxor eller liknande att ha under vadare till ett vettigt pris?
    (Tanken är att slippa Fleece bibs, om det är möjligt...)
    Skitfiske!!

Har slutat använda fleece kör bara med ull som sägs vara det bästa & jag tror det stämmer , kostar lite men det är det värt .
    Har underställ ifrån Woolpower som jag köpte på http://ribatex.se/ .

Kommentera

Ull har bäst värmande egenskaper, om det är samma tjocklek som fleece dvs. Kvaliteten på ylle är viktigt, typ mirino. Ullxhar även bättre egenskaper av att släppa genom fukt från kroppen så som svett. Men då krävs att alla lager man har på sig är andninsbara.
      Annars är väl dessa bland det billigaste http://www.xxl.se/Root/Jakt/Jaktkl%C...047262_1_Style

Kommentera

Varför vill du slippa fleecebibs?Använder själv Guidelines,hur skönt som helst.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
          Varför vill du slippa fleecebibs?Använder själv Guidelines,hur skönt som helst.
          Gillar inte den typen av kläder, men kanske får tänka om när det gäller fisket..
          Skitfiske!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Har slutat använda fleece kör bara med ull som sägs vara det bästa & jag tror det stämmer , kostar lite men det är det värt .
            Har underställ ifrån Woolpower som jag köpte på http://ribatex.se/ .
            Underställ har jag i ull, tänker mer på ett 2:a lager nu när det är kallt i vattnet.
            (istället för dagens "mjukisar" som är värdelösa=bomull...)

Även läst att "fiberpäls" ska funka riktigt bra.
            Senast ändrad av Giants; 2014-01-17, 14:42.
            Skitfiske!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Giants Visa inlägg
              Gillar inte den typen av kläder, men kanske får tänka om när det gäller fisket..
              Ja,nu går ju inte jag omkring i sparkdräkt till vardags,men under vadarna är det förbaskat skönt.Hade de andra fiberpälsbyxorna innan men bibs är bättre för mig i a f.Du slipper att de hasar ner på röven om du böjer dig b l a.Dessutom värmer ju sparkbyxan på överkroppen också vilket innebär att du slipper onödigt många lager där.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                Ja,nu går ju inte jag omkring i sparkdräkt till vardags,men under vadarna är det förbaskat skönt.Hade de andra fiberpälsbyxorna innan men bibs är bättre för mig i a f.Du slipper att de hasar ner på röven om du böjer dig b l a.Dessutom värmer ju sparkbyxan på överkroppen också vilket innebär att du slipper onödigt många lager där.
                Får nog ta en funderare på det där..
                Behöver du mer än underställ+Bibs när det är kallt?
                Skitfiske!!

Kommentera

De där fiberpälsbrallorna från ITAB är visserligen varma, men lite för otympliga för min smak (har ett par som nu mest hänger i garderoben). Vad jag däremot kör under vadarna när det är kallt i vattnet är först ett underställ i merinonull och ovanpå det fleecebibs. Brukar funka bra.

Fötterna är där man lättast blir kall tycker jag, där kör jag med ett par kraftiga ullstrumpor med ett par tunnare ullstrumpor under.

Kommentera

Ursprungligen postat av Giants Visa inlägg
                    Får nog ta en funderare på det där..
                    Behöver du mer än underställ+Bibs när det är kallt?
                    Nope..inte jag i a f.

Håller med om Itab brallorna...kändes felsydda på nåt vis,obekväma helt enkelt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                    8 svar
                    542 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    575 visningar
                    0 gillar