Flugask med foam där flugorna verkligen sitter kvar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugask med foam där flugorna verkligen sitter kvar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hittade några engelska antikhandlare inriktade på fiske.
    Dom hade många intressanta flugaskar.
    Var inte direkt gratis men inte dyrare än en ny wheatley ask.

Kommentera

oki vad trevligt om askarna gör på en produktions linje i kina och man betalar 5 gånger mer än vad priset för samma ask i noname utförande........blir nog att googla igenom nätet innan man beställer en ask för 1600kr :-/

Är det så att de köper de utomlands kan man likaväl köpa en ask med noname för 200-300 men att det sitter nån annan logga på den. Prylbög i all ära men även jag har mina gränser på vart jag lägger pengarna.
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Kör med några olika varianter av foam askar, bla den här som jag köpt billigt på tradera. Lätta, helt vattentäta och med transparenta lock, så man snabbt hittar flugan man söker. Med andra ord, j-kligt praktiska. Använder mina prylar rätt flitigt och ingen av de kina askar jag har släpper flugor trots att de har varit med några säsonger. Plast, foam och gummipackningar pajjar väl till slut, men då är det bara att köpa nytt. Man får ju ganska många Kina askar för priset av en märkes ask. Har endast en aluminium ask kvar. En gammal perrine, som var min första ask. Fast den är nerpackad i förrådet
        Bifogade filer

Kommentera

har 2 sådana askar och 2 större modeller av samma sort men i mina askar är foamen inte det bästa. Har man haft en fluga på en plats ett tag så blir foamen formad efter kroken och går inte tillbaka. Har man samma flugor på samma plats hela tiden är det nog inga problem.
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Jag har även jag en sådan ask fast med en mörk grå foam. Den beteer sig precis som du beskriver det mojoman.
            Dessutom är den litet för grund i avståndet mellan foamen och locket så att streamer vingarna plattas till något.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
              har 2 sådana askar och 2 större modeller av samma sort men i mina askar är foamen inte det bästa. Har man haft en fluga på en plats ett tag så blir foamen formad efter kroken och går inte tillbaka. Har man samma flugor på samma plats hela tiden är det nog inga problem.
              Lite formas ju foamen efter kroken, men inte så flugorna sitter dåligt. Flyttar i och för sig inte omkring mina flugor mellan askarna. Fiskar olika vatten/årstider och gillar att ha ordning på prylarna, så det finns ett skäl till flugvalet och deras placering i askarna
              Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                Dessutom är den litet för grund i avståndet mellan foamen och locket så att streamer vingarna plattas till något.
                Finns ju en del varianter av denna ask, så det finns säkert någon som passar till dina streamers

Kommentera

Det har du rätt i. Ska leta vidare. Men det blir nog antingen till att ta ur foamen i de existerande askarna och ersätta med magnet tejp. Eller köpa ett par askar med clips.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                  2 svar
                  567 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                  4 svar
                  181 visningar