Triaxset?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Triaxset??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Triaxset??

nu har jag beställt ett RT triaxset till gäddflugfiske! nån som vet om det är nåt att ha?
    does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

jag hade jäkla flyt jag.. fick tag på Scierra XDA 9,6fot #8 samt Rt dynadisc+lina för typ 1500.. det är 200 mindre än vad spöet kostar löst..grymt hrligt spö för övrigt

Lite OT men..
    Fish On!

Kommentera

Var också inne på att köpa detta billiga set, men det finns tydligen ett par anledningar till att det är billigt...

spöt ska enligt uppgift vara allt annat än skönt, dålig ryggrad osv..
      linorna som man får är enligt uppgift inte något vidare bra...

kolla på flugfiskeforumen och sök på Ron Thompson Triax så kan du se vad andra har skrivit om dessa sakerna.

Kommentera

Ursprungligen postat av ezox
        nu har jag beställt ett RT triaxset till gäddflugfiske! nån som vet om det är nåt att ha?
        Så dags att fråga om det nu då!

Triax = hoax? Skrattar du när du fiskar med det, så vet du....
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Måste bara tillägga det handlaren sa till mig och min bror när vi skulle välja flugset åt just min bror:

Det var en riktigt flugfiskare som fiskade dom dyraste Loopspöna och rullarna. Det var bara dom dyraste vadarbyxorna(kommer inte ihåg vad märket heter tyvärr) som gällde.

Han skulle välja 10 nybörjarset åt klubben och valde då mellan Feenwick, Loop, Abu, RT ;s set. Han ville knappt testa RT seten till en början, men gissa hur det slutade, jo dom köpte 10st RT set. Detta var den nya Travelforceserien med HYperspeedrullarna.

Att sedan RT;s linor inte är speciellt bra är väl ingen hemligthet, men en sesong duger dom iaf.

Så döm inte grejorna för att det står RT på, det gjorde jag förut, och gör fortfarande i vissa situtationer, men har fått äta upp det.
          T.ex. jag köpte ett ABU feederspö för 1000;- (som kostade över 1500:- i UK) och kompisen köpte ett RT för 800;-, gissa bilket som var bäst ?

Slutsatsen blir, RT är inte så dåligt som alla säger, även dom har bra saker, men visst har dom en jävla massa skit med så se upp.
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Måste bara tillägga det handlaren sa till mig och min bror när vi skulle välja flugset åt just min bror:

Det var en riktigt flugfiskare som fiskade dom dyraste Loopspöna och rullarna. Det var bara dom dyraste vadarbyxorna(kommer inte ihåg vad märket heter tyvärr) som gällde.

Han skulle välja 10 nybörjarset åt klubben och valde då mellan Feenwick, Loop, Abu, RT ;s set. Han ville knappt testa RT seten till en början, men gissa hur det slutade, jo dom köpte 10st RT set. Detta var den nya Travelforceserien med HYperspeedrullarna.

Att sedan RT;s linor inte är speciellt bra är väl ingen hemligthet, men en sesong duger dom iaf.

Så döm inte grejorna för att det står RT på, det gjorde jag förut, och gör fortfarande i vissa situtationer, men har fått äta upp det.
            T.ex. jag köpte ett ABU feederspö för 1000;- (som kostade över 1500:- i UK) och kompisen köpte ett RT för 800;-, gissa bilket som var bäst ?

Slutsatsen blir, RT är inte så dåligt som alla säger, även dom har bra saker, men visst har dom en jävla massa skit med så se upp.
            helt klart.. man får sålla ut en del. Det viktagaste är att prova och få erfarenhet och samla info. Detta kan komma till användning senare.
            Fish On!

Kommentera

okej. tack för alla komentarer!! jag har tidigare fiskat gädda med ett rt steelhead # 5/6 så detta set kan ju näst intill omöjligt vara sämre
              does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

Flodebanan > jag dömmer definitivt inte sakerna för att det står Ron Thompson på dem har två RT spön samt en RT väska och är nöjd med spöna men väskan är lite för liten inte något märkvärdigt alltså..

Jag gillar RT spöna och kommer köpa fler, men detta är spinnspön. Det jag säger om flugspöna är vad jag har hört från andra vilket jag också sa. Eftersom jag inte kan något om flugfiske så kommer jag att lita på de som kan något när det blir dags att köpa.. och då menar jag inte på killen i butiken som vill sälja det dyraste utan jag kommer gå efter andras erfarenheter.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                2 svar
                632 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                4 svar
                191 visningar