UL Flugfiske grejer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UL Flugfiske grejer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• UL Flugfiske grejer

Hej alla,
    Har en klass 6 utrustning sedan några år och den funkar finemang i Västerdalälven efter harr och öring och även regnbåge i put and take sjöar går fint.
    Nu har jag snackat med lite folk som väckt intresse för betydligt lättare grejer. Jag skulle vilja ha en klass 2 utrustning och har spanat in Scierras Stonefly #2 spö och skulle vilja ha en matchande rulle och lina + backing till detta. Tänkte detta skulle vara kul att gå runt och finkasta efter harr som det finns gott om i modell 20 cm +/- 5 cm och även större. Dessutom öring mellan 3-400 g och uppåt, det är kul på 5-6 grejerna men som sagt klass 2 verkar hur kul som helst.
    Om någon har tips så vore det guld.

Rulle: Danielsson Original Nymph, eller möjligen Midge
    Köpte en https://mistpool.com/product_info.php?products_id=978 till min #3a och är mycket nöjd, men den verkar bara finnas ner till just #3.
    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Håller med. Danielsson, är det du ska ha. Men håll dig borta från den minsta Vision GT rullen bara. För dåligt byggd klick broms och kostar 300:- mindre än Danielsson Original Nymph. De 300:- mer är mycket väl använda pengar!

Stonefly spöt är klart bra för den slanten. Snyggt är det också.

Mygg grejor är super kul att fiska med! Har ett klass 3 Vision Vipu och en DT lina som jag nymf och torrfluge fiskar båge och Öring med när det är lugnt och fint väder.

Ger det fisket en helt annan dimension. I år på för sommaren, så klämde jag en Regnbåge med hela och fina fenor på 1.7 kilo på det spöt. Gissa om det blev åka av!?
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-10-21, 19:16.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
      2 svar
      552 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
      4 svar
      177 visningar