Vilken flyt lina är bäst? :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken flyt lina är bäst? :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken flyt lina är bäst? :)

Hej jag letar efter lite tips om vilken flyt lina jag skall köpa till mitt klass 5 guideline exeed spö. Jag har kollat mycket på coastal flyt och på guideline experience och pounch pro. Som sagt så letar jag efter tips på vad ni rekomenderar
    jag fiskar mest havsöring men fiskar också en heldel regnbåge och annan ädelfisk.

tacksam för svar

Benjamin

Eftersom du fiskar mycket HÖ är det väl bäst att välja en kustlina tex coastal, som är framtagen med tanke på vind och streamers. Fast mest allround till HÖ och även båge egentligen, är väl en intermediate lina. Fiskar mycket P/T och även om man väl helst fiskar med flytlinor, så är det nog sjunkvarianterna som är effektivast sett över hela säsongen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
      Eftersom du fiskar mycket HÖ är det väl bäst att välja en kustlina tex coastal, som är framtagen med tanke på vind och streamers. Fast mest allround till HÖ och även båge egentligen, är väl en intermediate lina. Fiskar mycket P/T och även om man väl helst fiskar med flytlinor, så är det nog sjunkvarianterna som är effektivast sett över hela säsongen.
      okej tack så mycket , jo jag har redan en airflo intermidietlina (airflo trout) vad tycks om den?

Kommentera

Den är säkert bra. Jag har självt en Airflo Sixth Sence, fast intermediate sedan något år tillbaka vilken jag är hel nöjd med. Den har en tålig coating med bra glid. Och så den stumma kärnan som är en tillgång vid mothugg på långa lin längder. Obefintlig "gummi snodds effekt".
        Senast ändrad av Jock Scott; 2013-10-23, 10:03.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
        2 svar
        552 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
        4 svar
        177 visningar