Ursprungligen postat av Göteborgsfiskaren96
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Funderingar på flugspö
Collapse
X
-
Orvis ska väl inte vara några problem med, fast olika garantier beroende på var spöna är byggda, USA eller Asien.
Kommentera
-
Eller så kan man använda sig av graffitolin. Både sitter bättre och lättare att ta isär. Märkligt kanske, men så är detUrsprungligen postat av Jock Scott Visa inläggTrist att höra. Men som med alla massproducerade grejor så kan man ju tyvärr kallt räkna med några ruttna ägg i produktions ledet. Jätte surt dock när man råkar ut för detta. Man ska ju kolla holkarna litet då och då under fiske turen också. De brukar nästan alltid glida isär något under tiden. Inte minst när man switch eller roll kastar. Glider han holken för långt ut i hon holken? Då kan det också bli ett sådant där elände som din far råkade ut för.
Lite puligt att hålla på med. Men att tejpa ihop holkarna med 2 - 3 varv el tejp, förhindrar ju att sådant händer.
Kommentera
-
Orvis
Ett bra köp enligt mig.
"The Orvis Fly Rod 25-Year Guarantee
Purchase a Helios, Hydros, Access, Superfine (since 01/01/88), Clearwater II, or Custom fly rod from Orvis, and we will repair or replace it no matter what the reason, for a quarter of a century. Step on it, close the door on it, run over it with the car-it doesn't matter, we'll fix it. This 25-year guarantee also applies to all Zero Gravity, T3, TLS, or Clearwater fly rods originally purchased from Orvis."
Kommentera
-
Japp. det skall de ju vara, I varje fall de "riktiga" från USA. Var j-kligt nära ett Helios 1 klass 4 som var på rea för ett tag sedan, men klarar bara inte av rullfästet, som jag tycker är ruskigt fult på det spöt. Tvåan är klart bättre. Man får väl vänta tills det kommer en trea, så man har råd med tvåanUrsprungligen postat av Vidar Visa inläggOrvis
Ett bra köp enligt mig.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
|
8 svar
544 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg