Funderingar på flugspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderingar på flugspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funderingar på flugspö

Hej

Jag är en amatör inom flugfisket men har fastnat rejält i detta. Sitter idag på ett helt ok nit som jag tänkte överlåta till min son som även han fastnat i flugfiske. Jag tänkte passa på nu under höstrean att köpa mig ett nytt spö och funderar kring några alternativ

Orvis frequent flyer
    Vision gt for
    Guideline exeed/fario

Alla i klass 5

Dessa har jag hittat på olika ställen men inom min budget. Vad har ni för erfarenheter kring dessa? Vilket spö skulle ni rekommendera?

Jag fiskar majoriteten av tillfällena i olika pt sjöar men även strömmande vatten förekommer som en lydelse i fisket

Hej!

Bra spön samltiga som du har listat. Hardy Uniqua kan kanske även det vara en kandidat?

Beror ju litet på vilken aktion du gillar?

Guideline Exceed, Fario och Hardy Uniqua är ju medel snabba, halv aktion spön.

GT4, är ett spö som är snabbare och har mer åt topp aktions hållet.

Orvis spöt finns ju både som medium aktions spö och med topp aktion. Men ska du inte nödvändigtvis ha ett extremt rese spö? Så ta hellre ett 4 delat. Med så pass många holkar, så lär aktionen påverkas.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-09-07, 14:11.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Hej!

Bra spön samltiga som du har listat. Hardy Uniqua kan kanske även det vara en kandidat?

Beror ju litet på vilken aktion du gillar?

Guideline Exceed, Fario och Hardy Uniqua är ju medel snabba, halv aktion spön.

GT4, är ett spö som är snabbare och har mer åt topp aktions hållet.