Guideline tricast IV #5 MA eller Vision 3zone #5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline tricast IV #5 MA eller Vision 3zone #5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Guideline tricast IV #5 MA eller Vision 3zone #5

Tänkte att jag skulle köpa ett #5 spö. Hittat ett tricast IV #5 MA och ett Vision 3zone #5 (fjolårets modell) för bra pengar. ca 900 kronor st.

Har känt på dem och kan inte bestämma mig. Har en oerhörd beslutsångest.

Därför vänder jag mig till er här.. vad skulle ni välja?

I slutändan är det mitt beslut, men det kan aldrig vara fel att få lite synpunkter.

Skulle nog tro det är hugget som stucket,vilket som.Det är två utomordentligt prisvärda spö där din personliga preferens spelar störst roll.Så be att få provkasta lite med spöna,företrädelsevis med olika linor och känn vilket du känner dig bekvämast med.Kvaliteten är nog lika bra på båda så dom behöver du nog inte oroa dig för.

Kommentera

Jag har ett guideline tricast och jag måste säg att jag är mycket nöjd med det.. Rekomenderas.

Kommentera

Jag har ett Guideline Tricast, men inte just den modellen. fast det är också i klass 5, jag är nöjd.
        /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av pikecatcher
          Tänkte att jag skulle köpa ett #5 spö. Hittat ett tricast IV #5 MA och ett Vision 3zone #5 (fjolårets modell) för bra pengar. ca 900 kronor st.

Har känt på dem och kan inte bestämma mig. Har en oerhörd beslutsångest.

Därför vänder jag mig till er här.. vad skulle ni välja?

I slutändan är det mitt beslut, men det kan aldrig vara fel att få lite synpunkter.
          Jag har ett Guideline Tricast IV som jag är så gott som nöjd med.
          Största nackdelen som jag kan hitta är att korken på handtaget inte är i första klass, lite ojämn och gropig. Skulle säkert kunna fixas med lite sandpapper men det hat inte blivit av.
          Toppen är också aningens mjuk så när man har mycket lina ute så blir det lite knepigt. Men det vinner man istället på i fighterna

Lycka till med köpet!

Kommentera

Jag har prövat både guideline spöt och vison spöt. Guideline spöt tycker jag är skönare att kasta med, skönare att drilla fisk med och ser snyggare ut

Vad menar du med att korken är dålig?? Jag ser inga ojämnheter alls i min kork.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
              Jag har prövat både guideline spöt och vison spöt. Guideline spöt tycker jag är skönare att kasta med, skönare att drilla fisk med och ser snyggare ut

Vad menar du med att korken är dålig?? Jag ser inga ojämnheter alls i min kork.
              Så din kork är inte ojämn och lite gropig.
              Humm... Där ser man, min polare och jag köpte nämligen båda två varsitt Tricast IV och båda hade ojämnheterna i korken. Du kanske hade tur och fick ett med bra kork eller så har jag fått ett med sämre kork i.

Polaren bytte ut sitt förra helgen då ena spöinfästningen hade spräckts, köpte ett Vision GT4 som är betydligt styvare och mer sving i.

Med priset på Guidline spöt så borde korken inte vara ojämn såsom jag har det men än så länge så har jag inga problem, tur att man har 3 års garanti.

Kommentera

Ursprungligen postat av Empo
                Så din kork är inte ojämn och lite gropig.
                Humm... Där ser man, min polare och jag köpte nämligen båda två varsitt Tricast IV och båda hade ojämnheterna i korken. Du kanske hade tur och fick ett med bra kork eller så har jag fått ett med sämre kork i.

Polaren bytte ut sitt förra helgen då ena spöinfästningen hade spräckts, köpte ett Vision GT4 som är betydligt styvare och mer sving i.

Med priset på Guidline spöt så borde korken inte vara ojämn såsom jag har det men än så länge så har jag inga problem, tur att man har 3 års garanti.
                Okej, jag har tur eller så har du otur. Eller så har vi helt enkelt helt olika uppfattning om vad som menas med ojämn kork. Jag säger bara att jag känner ingenting när jag håller i det och jag ser ingenting när jag kollar på det. Jag gick också och kollade på de andra tricast spöna vi har där jag jobbar och dom såg likadana ut som mitt. Vilken butik har ni köpt spöna? Om korken är så dålig att du stör det på dig när du fiskar skulle aldrig jag nöjt mig. Bara att gå tillbaka och be om ett nytt. Om du har kvitto...

Angående styvheten i spöet så håller jag med dig att guideline spöt är ganska mjuk men jag har inga problem med att få ut linan och jag gillar mjuka spön, också därför jag köpte det. Som någon skrev innan, vet man inte vad man gillar för typ av spö så ska man gå till en butik där man får testa dem innan. Jag andvänder mitt guideline till strömfiske efter harr och öring och i sjöar efter regnbåge och öring och jag upplever det som perfekt till detta. Men vill man ha ett styvt spö så är det inget bra val.
                Senast ändrad av Johannes R; 2005-08-12, 09:38.

Kommentera

Har ett tricast #5 FA som e grymt bra!! otroligt nöjd!! KÖP!
                  Min kork e då fin och jämn!!
                  Kveitekungen!

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
                    Okej, jag har tur eller så har du otur. Eller så har vi helt enkelt helt olika uppfattning om vad som menas med ojämn kork. Jag säger bara att jag känner ingenting när jag håller i det och jag ser ingenting när jag kollar på det. Jag gick också och kollade på de andra tricast spöna vi har där jag jobbar och dom såg likadana ut som mitt. Vilken butik har ni köpt spöna? Om korken är så dålig att du stör det på dig när du fiskar skulle aldrig jag nöjt mig. Bara att gå tillbaka och be om ett nytt. Om du har kvitto...

Angående styvheten i spöet så håller jag med dig att guideline spöt är ganska mjuk men jag har inga problem med att få ut linan och jag gillar mjuka spön, också därför jag köpte det. Som någon skrev innan, vet man inte vad man gillar för typ av spö så ska man gå till en butik där man får testa dem innan. Jag andvänder mitt guideline till strömfiske efter harr och öring och i sjöar efter regnbåge och öring och jag upplever det som perfekt till detta. Men vill man ha ett styvt spö så är det inget bra val.
                    Hej igen!
                    Ojämnheterna känns självklart inte när man endast håller i spöt utan när man drar fingrarna över yta. Liknar mer en vinkork än handtagskork, ojämn och gropig. Som om den har haft många kvistar i sig eller nåt sånt, borde som sagt kunna fixas med lite finjobb med sandpapper.

Att spöt är lite mjukare är självklart nått man känner redan i butik och det är inget fel med det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    505 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    169 visningar