Vadare - Jag blir så trött!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadare - Jag blir så trött!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Håller med dig Foffen! har haft mina ifrån biltema i 4 säsonger nu, riktigt bra.. Håller värmen bra också. Dock ska jag ta o köpa mig andasvadare då jag rör på mig mycket och det är för klumpigt att gå i neopren. Men är det någon som söker neopren vadare till kalla dagar efter hö på kusten så ++ för biltemas brallor tror dem kostar 450kr eller något.

Kommentera

lånar tråden så jag slipper starta en ny! Orvis- New Clearwater Endura SF andasvadare någon som har erfarenhet?

Kommentera

Hej,

Jag köpte ett par Crosswater från Gudeline som läckte första gången jag använde dem..
        Gick till butiken som sa att de kunde reklamera och skicka tillbaka med en uppskattad väntetid på ca: 2-3 månader..!
        Eftersom modellen var slut hos tillverkaren.

Istället ringde jag själv till Guideline, som bad mig skicka in vadarna.
        3 dagar senare ringde de och bekräftade att de läckte och sa att de skicka ett par nya direkt.
        Eftersom modellen var slut frågade de om jag kunde tänka mig att får ett par Guideline Alta istället

2 dagar senare hade jag dem hemma!

Så ring till guideline!!
        Skitfiske!!

Kommentera

Jag kör med Vision vadare och är helnöjd.

Hur Orvis vadare är vet jag inte, men ska testa dem när det är dags för ett par nya (som den orvis-nörd jag är).

Kommentera

Ursprungligen postat av Giants Visa inlägg
            Hej,

Jag köpte ett par Crosswater från Gudeline som läckte första gången jag använde dem..
            Gick till butiken som sa att de kunde reklamera och skicka tillbaka med en uppskattad väntetid på ca: 2-3 månader..!

3 dagar senare ringde de och bekräftade att de läckte och sa att de skicka ett par nya direkt.
            Eftersom modellen var slut frågade de om jag kunde tänka mig att får ett par Guideline Alta istället

Så ring till guideline!!

Låter som att din butik inte ville hjälpa dig. Det är deras skyldighet att hantera reklamationen.

Kommentera

Jag har Vision, mins ej namnet men de kostade runt 300, de är ok. Neoprenvadare har jag haft tidigare och de håller värmen även om de läcker lite, inge kul på sommaren dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inlägg
                Håller med dig Foffen! har haft mina ifrån biltema i 4 säsonger nu, riktigt bra.. Håller värmen bra också. Dock ska jag ta o köpa mig andasvadare då jag rör på mig mycket och det är för klumpigt att gå i neopren. Men är det någon som söker neopren vadare till kalla dagar efter hö på kusten så ++ för biltemas brallor tror dem kostar 450kr eller något.
                Ja varma kan man lugnt säga att dom är. Inget att rekomendera under sommardagar. Ja ska köpa ett par enkla vadare utan isolering eller va man ska säga. Alltså ett par enkla i gummi. Bara pga värmen annars är ja jäkligt nöjd med biltemas vadare

Kommentera

Ursprungligen postat av Giants Visa inlägg
                  Hej,

Så ring till guideline!!
                  Hade slutat att handla hos dem.

Jag köpte ett par DAM vadare hos fiske o fiskar i Malmö för 1700kr, de läkte första gången jag använde dem. Så gick jag till butiken å fick ett par nya som höll hela första säsongen å halva nästa säsong.
                  läckage igen
                  Körde till butiken å förklarade för dem att jag har förlorad båda tro å intresse till DAM produkter. Inga problem, jag fick lägga 500kr till å köpa ett par Sierra vadare som kostade 3200kr. Jag fick rabatt + för nyade(2år)garanti, det kallar jag för servis.
                  Annars det lika bra å handla hos en nätbutik.

Kommentera

Jag har ett par Rompa Thompa neoprenvadare som jag inte hade nå speciellt höga förväntningar på när jag köpte dom till min flytring, men dom håller än efter ca 3år och då har dom fått slita väl med b.la. elfisken och restaurering av öringbäckar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                      du är säker på att dom läcker? så det inte bara bildas kondens i dom?

100% säker tyvärr

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      177 visningar