Bra Andningsvadare ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra Andningsvadare ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra Andningsvadare ?

Funderar på ett par Andningsvadare som heter Vision FlyWater. Kan det vara något att ha ? Någon som testa dom ?. Dom är rätt så Billiga så jag funderar hur länge dom håller. Eller har någon nå tips om några andra prisvärda Vadare ? Tänker inte lägga ut flera 1000....

Snart får vi lägga en fluga i en ström....Känns såååå bra !

Kolla Lopps paket ca 2000 kr för vadare och skor, jag har själv precis köpt detta paket.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

jag köpte RT:s andningsvadare förra sommaren, och de har hållt bra, jag har ramlat nerför slänter och allting med dom på och de funkar fortfarande bra... riktigt sköna att ha på sig varma dagar är dom också! kostade 1500:- inkl skor förra sommaren. Skorna däremot är inte så bra grepp i som mina gamla skor, så har snubblat på en del hala stenar osv.

EDIT:
      Köpte alltså ett paket med vadarna och deras billiga skor...
      Senast ändrad av Discharged; 2005-04-19, 14:08.
      Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Vision extreme

Har ett par Vision extreme som jag knatat runt i en hel del faktiskt. De fungerar kanon och jag har inte märkt av några svagheter alls med modellen. Scierra skulle jag dock inte välja igen, trist kvalitet. Vision flywater är väl en enklare modell av extreme (?) men borde nog hålla bra kvalitet, har för mig att jag provade ett par sådana när jag införskaffade mina extreme, "tyget" kändes lite mindre tåligt men membranet kanske är detsamma?

Hur som helst, Vision kan jag varmt rekommendera. Simms enklare modell (kommer inte på namnet nu) hade berras i något paket för nått år sedan kring dryga 2000:- med skor, de fungerar riktigt bra de med.

Lycka till

Kommentera

har också loops billiga vadare men inte använt dom tillräckligt för att kunna rekomendera dom än. Hade förra modellen och de började läcka efter ett par fisketurer.

Kommentera

Har tänkt lite mer nu. Funderar på att köpa ett Paket med Vadare och skor. Kanske Loop eller vison. Det finns tydligen Paket för ca 2000 kronor. På affären där jag kollat så menar han att dom håller tätt. Men att dom andas inte lika bra som en vadare för tex 4000 kronor. Någon som har en åsikt ? Det jag har nu är ett par Neopren från -97 dom har fungerat jäkligt bra men klumpiga är dom . Dessa vadare har nu börjat släppa i sömmarna. Vadarna som jag köper kommer jag till mest använda till fjällfiske under sommaren...Inge kul att köpa några vadare som bara håller kanske 2 sommrar...

Kommentera

Simms är outstanding på vadare och kängor!

I övrigt är Visions extreme stövell moddel helt ok! Dessamma med guideline techstrech och loop outdoor strech!

Kommentera

jag hade liksom alla andra neopren innan och det är STOR skillnad mellan neopren och de billiga andningsvadarna Svetten är ett minne blott...

Men som alltid, går man långa sträckor, vilket lätt kan vara fallet i fjällen kan man kanske argumentera för att köpa ett par dyrare som klarar att transportera bort mer fukt (läs svett) men eftersom det oftast inte heller blir lika varmt där uppe tror jag att du klarar dig bra även med ett billigare par. tänk bara på att du kommer behöva ett bra underställ i fjällen då vattnet är kallt, och det bara är neoprenvadarna som håller värmen.
                Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

pratade med en som står i fiskeaffär i Gbg.. de enda vadarna som i stort sett klarat sig uten reklamationer var simms.. Så han sa att köper man ett annat märke så kan man räkna med att förr eller senare så kommer dom börja läcka.

Kommentera

Loop outdoor stretch...c:a 3000 kr men helt klart värt priset
                    Jag e nöjd som bara den iaf.............
                    I morgon, då ska jag nog fiska!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    505 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    169 visningar