Lin-tips till en vilsen stackare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lin-tips till en vilsen stackare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lin-tips till en vilsen stackare!

Hej!

Jag vore ytterst tacksam, om någon här på forum kunde bistå mig i mitt dilemma…

Alldeles nyligen beslutade jag mig för att uppdatera min flugutrustning, för att möjliggöra lite nya typer av fiske. Så ut åkte den gamla grafit-Okuman 56 och in åkte G.Loomis Eastfork 78; ut åkte BioCraft 6 och in åkte Kinetic Godspeed 78. (Inte så att jag slängt de gamla grejorna, alltså!)

Men så återstår då frågan, vilken lina jag bör ha till de nya prylarna. I en desperat vilja att prova rullen och spöet, slängde jag på den gamla linan, en Vision Attack 56 eller något. Inte optimalt skulle jag tro… :´-(

Alltså: Vilken lina bör jag köpa (klumplängd, flyt/sjunk, klass, osv.)? Anta att jag vill använda utrustningen till öringfiske, såväl på kusten som i strömmande vatten. Kan man ha linan till gäddfiske i Vänerskärgården, vore det toppen dessutom! Sedan är jag ju en fattig student, så desto billigare desto bättre, så länge det inte tar på kvalitén för mycket.

Allt gott!

Hej!

Ta kontakt med diedose är på forumet via PM. Han säljer en Bardo WF lina som är väldigt trevlig för 187:- Till #7/8 spöna är en # 8 lagom. Den här linan följer den gamla AFTM klassningen.

Till Gäddan, blir väl inte en vanlig WF optimal men funkar hyfsat iaf. Det bästa valet är ju en riktig Gädd lina typ Vision Big Daddy p.ga. klumpens utformning.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-06-01, 09:58.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
    2 svar
    504 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
    4 svar
    169 visningar