Bygga sig en håv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga sig en håv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack

Att bygga håven var värkligan roligt, o det var inte särskild svårt heller. Tanken att bygga en håv har jag haft sen jag såg den klippen(för två eller tre år sen) från svt, vist det nappar.

Men mycket tack vare Gäddmördarn som startade den här tråden fick mig att ta i det o skaffa material.
    Som sagt att bygg håven var inte så svårt. Min håv har några små fel(rent snickeri mesig) men det är inget som ändrar på funktionen.
    Jag använde 0,6mm tjock faner men jag tror 1,5 eller 2mm är mycket lättare o jobba med.
    En ark faner är ca 24cm bred vilken räcker till två håvar. En bra tips är det att göra det med en fiske vän, så man kan dela på kostnaderna o även ideer.

Absolut, en roligt vinter sysselsättning
    Senast ändrad av Mickefinn; 2013-07-17, 18:47.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mickefinn Visa inlägg
      Tack

Att bygga håven var värkligan roligt, o det var inte särskild svårt heller. Tanken att bygga en håv har jag haft sen jag såg den klippen(för två eller tre år sen) från svt, vist det nappar.

Men mycket tack vare Gäddmördarn som startade den här tråden fick mig att ta i det o skaffa material.
      Som sagt att bygg håven var inte så svårt. Min håv har några små fel(rent snickeri mesig) men det är inget som ändrar på funktionen.
      Jag använde 0,6mm tjock faner men jag tror 1,5 eller 2mm är mycket lättare o jobba med.
      En ark faner är ca 24cm bred vilken räcker till två håvar. En bra tips är det att göra det med en fiske vän, så man kan dela på kostnaderna o även ideer.

Absolut, en roligt vinter sysselsättning
      Mycket häftig och speciell håv. En sådan hade man gärna haft hängande på ryggen.

Kommentera

Tack för komplimangen.
        Rolig att att du gillar det

Kommentera

Ursprungligen postat av Kosovar Visa inlägg
          SNYGGT

Båda håvarna som jag sett från dig och Gäddmördarn, är något jag verkligen skulle vilja ha :P
          Får nog ändå nöja mig med den jag redan har
          Skoj att du gillar det vi bygger! Jag kommer sälja eller lotta ut min håv när nästa blir klar, så stay tuned :-)

Mckefinn: snyyyyggt! Visst är det riktigt trevligt att göra en håv själv? Och förhållandevis enkelt? :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddmördarn Visa inlägg
            Skoj att du gillar det vi bygger! Jag kommer sälja eller lotta ut min håv när nästa blir klar, så stay tuned :-)

Mckefinn: snyyyyggt! Visst är det riktigt trevligt att göra en håv själv? Och förhållandevis enkelt? :-)
            man får väl hålla tummarna på att det blir jag !

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddmördarn Visa inlägg
              Tack Gäddmördaren, roligt o höra det från dig. Som jag nämnde innan, mycket av det att starta håv bygget är tack vare din tråd.
              Visst Det var mycket roligt och intressant sysselsättning och inte särskild svårt heller även för en som jag som inte har mycket erfarenhet av snickeri.

Nu är jag färdig med håven.
              Click image for larger version

Name:	telefon bilder 074.jpg
Views:	1
Size:	544,0 KB
ID:	1769166

Näten fick bli en knutlös med fina maskor.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
              2 svar
              560 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
              4 svar
              178 visningar