en billig bra prisvärd flugrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

en billig bra prisvärd flugrulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• en billig bra prisvärd flugrulle

Hej alla duktiga flugfiskare!

kan någon rekommendera en bra billig flugrulle med även en lina för fiske typ abborre/laxöring

jag känner till Guideline och Sameo, men dom ligger en bit upp i pris.

undrar även är detta bra vadabyxor?

Tack på förhand

Elmnas.
    Senast ändrad av elmnas; 2013-04-05, 21:30.

Hej!

Vision Deep är en bra rulle för den slanten: http://karlskronamarin.jetshop.se/vi...260-c-246.aspx

Och ABU, neopren brallorna är heller inte så tokiga de heller.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av elmnas Visa inlägg
      Hej alla duktiga flugfiskare!

kan någon rekommendera en bra billig flugrulle med även en lina för fiske typ abborre/laxöring

jag känner till Guideline och Sameo, men dom ligger en bit upp i pris.

undrar även är detta bra vadabyxor?

Tack på förhand

Elmnas.
      Håller med Jock scott Vision Deep är en bra rulle för abborrefiske, men till laxöring vet jag inte. Den arten känner jag inte till, men skall du rullen för laxfiske så skulle jag nog rekomendera en bättre rulle.
      Tumlaren
      trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
        Håller med Jock scott Vision Deep är en bra rulle för abborrefiske, men till laxöring vet jag inte. Den arten känner jag inte till, men skall du rullen för laxfiske så skulle jag nog rekomendera en bättre rulle.
        Tumlaren
        Många kallar felaktigt havsöring för laxöring av någon anledning.

Vad ska den sitta på för spö förresten?

Kommentera

Deep rullen, klarar av de flesta slags firrar. Det är väl bara vid Lax fiske man bör titta på någon mer robust rulle.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
            Många kallar felaktigt havsöring för laxöring av någon anledning.

Vad ska den sitta på för spö förresten?
            Vet inte om du förstod ironin i mitt svar, att äldre och icke sportfiskare kallar havsöringen för laxöring visste jag. Men är man sportfiskare bör man väl veta vad fisken heter som man fiskar efter.
            Tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Deep rullen, klarar av de flesta slags firrar. Det är väl bara vid Lax fiske man bör titta på någon mer robust rulle.
              Varför det? Den är säkert tillräcklig robust och säljs ju i laxstorlek. Går nog bromsa av tjocka spetsar med en sådan. Får en storlax för sig att gå nedströms, då är nog fiskarens rörlighet och kondition viktigast. För du lär få följa efter den oavsett rulle. Fast förmodligen används de nog inte så ofta till fiske efter storlax. Bara korten på ställen där chansen är god att fånga sådana, kostar ju betydligt mer än en deeprulle

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
                Vet inte om du förstod ironin i mitt svar, att äldre och icke sportfiskare kallar havsöringen för laxöring visste jag. Men är man sportfiskare bör man väl veta vad fisken heter som man fiskar efter.
                Tumlaren
                Ordet existerar ju onekligen och används som synonym för både öring och havsöring, så i min värld är han nog ingen sämre sportfiskare för att han använder det ordet. Alla förstod ju ändå vad han menade

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                  Varför det? Den är säkert tillräcklig robust och säljs ju i laxstorlek. Går nog bromsa av tjocka spetsar med en sådan. Får en storlax för sig att gå nedströms, då är nog fiskarens rörlighet och kondition viktigast. För du lär få följa efter den oavsett rulle. Fast förmodligen används de nog inte så ofta till fiske efter storlax. Bara korten på ställen där chansen är god att fånga sådana, kostar ju betydligt mer än en deeprulle
                  Jo, det har du nog rätt i. Man är väl litet så per att automatik när man tänker på en Lax flugrulle? Då ser man Vision GT och typ sådana dyrare rullar framför sig genast.

Kommentera

varför inte en gammal hederlig rimfly? världens mest sålda flugrulle i den storleken....
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                    2 svar
                    552 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                    4 svar
                    177 visningar