Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
en billig bra prisvärd flugrulle
Collapse
X
-
Hej!
Vision Deep är en bra rulle för den slanten: http://karlskronamarin.jetshop.se/vi...260-c-246.aspx
Och ABU, neopren brallorna är heller inte så tokiga de heller.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
-
Ursprungligen postat av elmnas Visa inlägg
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggHåller med Jock scott Vision Deep är en bra rulle för abborrefiske, men till laxöring vet jag inte. Den arten känner jag inte till, men skall du rullen för laxfiske så skulle jag nog rekomendera en bättre rulle.
Tumlaren
Vad ska den sitta på för spö förresten?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lozz Visa inläggMånga kallar felaktigt havsöring för laxöring av någon anledning.
Vad ska den sitta på för spö förresten?
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggDeep rullen, klarar av de flesta slags firrar. Det är väl bara vid Lax fiske man bör titta på någon mer robust rulle.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggVet inte om du förstod ironin i mitt svar, att äldre och icke sportfiskare kallar havsöringen för laxöring visste jag. Men är man sportfiskare bör man väl veta vad fisken heter som man fiskar efter.
Tumlaren
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wadman Visa inläggVarför det? Den är säkert tillräcklig robust och säljs ju i laxstorlek. Går nog bromsa av tjocka spetsar med en sådan. Får en storlax för sig att gå nedströms, då är nog fiskarens rörlighet och kondition viktigast. För du lär få följa efter den oavsett rulle. Fast förmodligen används de nog inte så ofta till fiske efter storlax. Bara korten på ställen där chansen är god att fånga sådana, kostar ju betydligt mer än en deeprulleWhat a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
552 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B