Ursprungligen postat av Silverbågen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Utrustning till kustflugfiske efter HÖ!
Collapse
X
-
Förmodar att detta var på XXL, köpte en GL reelmaster trout för 299kr därifrånFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Har glömt att lämna återkoppling på min gamla tråd. Har efter mycket velande och huvudbry nu införskaffat en utrustning för havsöringfisket på ostkusten. Detta är vad som fått förtroende i sliverjakten!
Rulle: Vision Deep 7/8. Vit rulle som passar bra estetiskt till spöt.
Spö: Vision Silver 9fot #7. Utmärkande ljusblå klinga med vit text som känns igen på håll. Snabb aktion som kastar grymt bra. Som nybörjare är det dock lite svårt att tajma den snabba klingan med dubbeldraget.
Lina: Vision Vibe 85 # 7-8 Intermediate.
Tafs: Polyleader intermediate
Tip: Flourcarbon 0,27mm.
Flugor: Få men bra öringdräpare…
Har kört 2 pass med denna utrustning och jag är toknöjd med grejerna.
Harlequine- nyinbiten flugfiskare som kommer varva flugbompassen med högteknologiska multirullspass när vinden sätter stopp för flugviftandet...
Kommentera
-
Eftersom jag nyligen (i går) råkade bli ägare till 2 st gamla (60/70-tal) South Bend 8´6´´ #7 glasfiberspön så är det väl bara att hänga på och höja klassen på mina egna bompass. Egentligen borde jag väl skaffa några lika gamla kvalitetsflugrullar men tillsvidare får det bli någon slags provisorisk lösning. Funkar det att hänga på Okuma AirFrame på de här gamla klenoderna?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggEftersom jag nyligen (i går) råkade bli ägare till 2 st gamla (60/70-tal) South Bend 8´6´´ #7 glasfiberspön så är det väl bara att hänga på och höja klassen på mina egna bompass. Egentligen borde jag väl skaffa några lika gamla kvalitetsflugrullar men tillsvidare får det bli någon slags provisorisk lösning. Funkar det att hänga på Okuma AirFrame på de här gamla klenoderna?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggJo, nog funkar en Airframe om man vill ha ett billigt och hyfsat Hamsterhjul?
Kommentera
-
Ett förslag kan vara denna: http://www.batofiske.se/rullar/flugr...rulle-78-svart
Finns i en ljusare variant också: http://www.batofiske.se/rullar/flugr...ugrulle-78-vit
Grymt bra budget rulle med stor backing kapacitet.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-02, 19:10.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggVad får rullen max kosta?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
|
2 svar
505 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Peter B