Garantier vid spöbrott. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garantier vid spöbrott.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garantier vid spöbrott.

Idag hämtade jag ut mitt första Scierra spö, Scierra FlyLite V2 12,8' #8/9 .

På med rulle och klump, en kompact RTG switch på 23g, ut på gräsmattan för att testa, klumpen något lätt men visst känns spöt fint men efter 4-5 kast smäller det till och mittendelen går rakt av????

Har haft ett par otursdagar nu då jag igår tappade min laxrulle (Pool 12 Fusion) i källargolvet så spolen sprack. "PUST"

Ja ja nu får vi testa Scierras livstidsgaranti.

Men ni som vet/ägt scierra tidigare, har ni erfarenhet av detta, spöbrott? eller av deras garantier? så får ni gärna ta upp det här så skall jag också meddela vidare hur det går för mitt första möte med scierra.

Då det går av så fort är det förmodligen ett tillverkninsfel.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Det tror jag med att det var, så jag tror ju inte att det blir några som helst problem med garantier eller så, då Scierra är "hyffsat" stort företag, men det skall ändå bli intressant.

Kommentera

Ursprungligen postat av - cs- Visa inlägg
        Idag hämtade jag ut mitt första Scierra spö, Scierra FlyLite V2 12,8' #8/9 .

På med rulle och klump, en kompact RTG switch på 23g, ut på gräsmattan för att testa, klumpen något lätt men visst känns spöt fint men efter 4-5 kast smäller det till och mittendelen går rakt av????

Har haft ett par otursdagar nu då jag igår tappade min laxrulle (Pool 12 Fusion) i källargolvet så spolen sprack. "PUST"

Ja ja nu får vi testa Scierras livstidsgaranti.

Men ni som vet/ägt scierra tidigare, har ni erfarenhet av detta, spöbrott? eller av deras garantier? så får ni gärna ta upp det här så skall jag också meddela vidare hur det går för mitt första möte med scierra.
        Hej Christian Svensson;

Spöbrottet hos ditt helt nyköpta Scierra flugfiskespö, Scierra FlyLite V2 12,8', #8/9 kan tyda på en transportskada. I dina kläder skulle jag besöka Hasse Thelin hos Fiskeshopen i Karlshamn, om du har köpt spöt hos honom, och reklamera spöt som en transport- eller tillverkningsskada.

Har du köpt spöt i någon annan butik får du vända dig dit med din reklamation....

Nothing is forever!

Old Firehand

Kommentera

Har haft ett par garantifall med Scierra ( kass kork ). Tog det med butiken jag köpte spöna. Var inga som helst problem. Fick snabbt två nya underdelar från Scierra, utan att behöva lämna tillbaks de gamla. Korken var dessutom klart bättre på de nya. Har även klumpknäckt en topp och köpte en ny för 300 kr ( 3000 kronors spö, så billigt ). Även det gick snabbt och krångelfritt.

Kommentera

Var inga helst problem med att få en ny del till spöt. Skickade in ett par bilder och veckan efter hämtades en ny del ut som skickades direkt ifrån Scierra, så nu är det ut och testa igen :-)

Kommentera

Ja, Scierras service är det definitivt inga fel på

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
              2 svar
              552 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
              4 svar
              177 visningar