Sista fluglinan köpt som inte anger klumpvikt !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sista fluglinan köpt som inte anger klumpvikt !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kommer iaf. att spola allt vad WF och longbellys heter tills att gram angivelserna har blivit standard. Förhoppningsvis har detta redan hänt när min Airflo Sixth Sence, fast intermediate, har gett upp. Vilken för övrigt är den enda sådan lina jag äger sedan Rio Gold linan blev mat för sop tunnan.

Airflo linan är förvisso 2 gram över tung för mina # 5 spön. Men det går att leva med tills vidare iaf. Den tid jag fiskar med den per säsong är ju liten i förhållande till ( DT ) flyt linan hur som helst.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-05, 19:11.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

till min cult blir det perfekt med en DT lina, oavsett om den inte skjuter och bygger mer på rullen. Till mitt snabbare och styvare ironfeather blir det WF då den kommer användas mer till streamer och blåsiga dagar. fenwick 7-8 blir det att köra slut på GL puonch pro linan efter det runningline och SH.

Nästa år kanske man skaffar sig nått klass 3 spö man kan vispa med soliga vindstilla dagar när man vill bara relaxa o ta det lugnt.

Men köper inte en enda lina som inte anger vikten på klumpen, medium snabbt spö med djup aktion funkar inte med linor som är rejält underklassade (harvest traveler #1 och guideline presenation WF2= KAOS)
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
        mina bekymmer ? Som vad tex ?
        Utgick från att ditt "Så det går att lägga en fluga fint med gäddflugnine tapering" var ett skämt och skämtade tillbaks lite bara. Fast det gick visst inte hem

Kommentera

till min cult blir det perfekt med en DT lina, oavsett om den inte skjuter och bygger mer på rullen. Till mitt snabbare och styvare ironfeather blir det WF då den kommer användas mer till streamer och blåsiga dagar. fenwick 7-8 blir det att köra slut på GL puonch pro linan efter det runningline och SH.

Nästa år kanske man skaffar sig nått klass 3 spö man kan vispa med soliga vindstilla dagar när man vill bara relaxa o ta det lugnt.

Men köper inte en enda lina som inte anger vikten på klumpen, medium snabbt spö med djup aktion funkar inte med linor som är rejält underklassade (harvest traveler #1 och guideline presenation WF2= KAOS)
          O.k.

Ska du köpa en bra #3 pinne som inte kostar skjortan så har du ju Vipu. Ihop med en Cult DT eller en Dan Tackel dito, så blir det ett solitt kit. Lätta rullar? Vison GT eller Scierra TX+1.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
            Utgick från att ditt "Så det går att lägga en fluga fint med gäddflugnine tapering" var ett skämt och skämtade tillbaks lite bara. Fast det gick visst inte hem
            Ok, trodde jag hade missat nått med GL presentation linan som är jäkligt underklassat, WF2 som snuddar på vikten till en WF4
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              O.k.

Ska du köpa en bra #3 pinne som inte kostar skjortan så har du ju Vipu. Ihop med en Cult DT eller en Dan Tackel dito, så blir det ett solitt kit. Lätta rullar? Vison GT eller Scierra TX+1.
              Får se vad det blir för nått, kanske rent av knåpar ihop ett plittcane spö under vintern, såg att hilevel säljer klingor för 1800kr sen en matchande handgjord rulle i klassiskt stil och DT lina

Tanken va att skaffa båt i år men den planen skrota jag så kul är det inte med fiske i insjö i mina hemmavatten, polarn har en båt vid havet så jag kan lägga mina pengar på tripper och prylar istället

Kommentera

Ok, trodde jag hade missat nått med GL presentation linan som är jäkligt underklassat, WF2 som snuddar på vikten till en WF4
                Nä, sånt är ju bara dyrt och tråkigt och visst tusan har det hänt att man köpt linor som inte passat. Köpte en billigare lina till en sjua för ett tag sen, som enligt beskrivn, skulle ha vägt 15gr. Fast vid vägning visade sig väga närmare 12gr istället. Sålde den ihop med ett något underklassat fem spö, där den satt som en smäck.

Kommentera

Sambon köpte en RT lina för 50:- idag på mässan. Får se hur den passar våra 6/7 spön.

Kommentera

Får se vad det blir för nått, kanske rent av knåpar ihop ett plittcane spö under vintern, såg att hilevel säljer klingor för 1800kr sen en matchande handgjord rulle i klassiskt stil och DT lina

Tanken va att skaffa båt i år men den planen skrota jag så kul är det inte med fiske i insjö i mina hemmavatten, polarn har en båt vid havet så jag kan lägga mina pengar på tripper och prylar istället
                    Ja för fan! Kan man få tag i en hyfsad cane klinga till det priset så är det ju inget snack. Bara att försöka att få tag i en juste, begagnad Hardy Marquis rulle t.ex. till spöt sedan.

Du har ju Loop classic också: http://www.fishline.se/loop-classic-...roducts_id/65/ Men priset är ju hår resande förstås.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-04-07, 10:02.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
                      Sambon köpte en RT lina för 50:- idag på mässan. Får se hur den passar våra 6/7 spön.
                      Har en känsla av att ni inte kommer hylla den mer än att den får en plats i hyllan på sin höjd. Prova en sjunk för nåt år sen. Låg som en gammal telefonsladd högt på ytan......................

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Wåfflan, 2024-03-26, 16:26
                      2 svar
                      557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av gaddivar, 2024-04-08, 00:03
                      4 svar
                      177 visningar